Hengband  2.2.1
関数 | 変数
scores.c ファイル

ハイスコア処理 / Highscores handling [詳解]

#include "angband.h"
#include "term.h"
#include "util.h"
#include "core.h"
#include "dungeon.h"
#include "player-race.h"
#include "player-status.h"
#include "player-class.h"
#include "player-personality.h"
#include "player-sex.h"
#include "files.h"
#include "scores.h"
#include "floor.h"
#include "world.h"
#include "cmd-dump.h"
#include "report.h"
#include "japanese.h"
scores.c の依存先関係図:

関数

static int highscore_seek (int i)
 i番目のスコア情報にバッファ位置をシークする / Seek score 'i' in the highscore file [詳解]
 
static errr highscore_read (high_score *score)
 所定ポインタからスコア情報を読み取る / Read one score from the highscore file [詳解]
 
static int highscore_write (high_score *score)
 所定ポインタへスコア情報を書き込む / Write one score to the highscore file [詳解]
 
static int highscore_where (high_score *score)
 スコア情報を全て得るまで繰り返し取得する / Just determine where a new score would be placed [詳解]
 
static int highscore_add (high_score *score)
 スコア情報をバッファの末尾に追加する / Actually place an entry into the high score file [詳解]
 
void display_scores_aux (int from, int to, int note, high_score *score)
 指定された順位範囲でスコアを並べて表示する / Display the scores in a given range. [詳解]
 
void display_scores (int from, int to)
 スコア表示処理メインルーチン / Hack – Display the scores in a given range and quit. [詳解]
 
bool send_world_score (bool do_send)
 スコアサーバへの転送処理 [詳解]
 
errr top_twenty (player_type *current_player_ptr)
 スコアの過去二十位内ランキングを表示する Enters a players name on a hi-score table, if "legal", and in any case, displays some relevant portion of the high score list. [詳解]
 
errr predict_score (player_type *creature_ptr)
 プレイヤーの現在のスコアをランキングに挟む / Predict the players location, and display it. [詳解]
 
void show_highclass (player_type *current_player_ptr)
 スコアランキングの簡易表示 / show_highclass - selectively list highscores based on class -KMW- [詳解]
 
void race_score (int race_num)
 スコアランキングの簡易表示(種族毎)サブルーチン / Race Legends -KMW- [詳解]
 
void race_legends (void)
 スコアランキングの簡易表示(種族毎)メインルーチン / Race Legends -KMW- [詳解]
 
void kingly (player_type *winner_ptr)
 勝利者用の引退演出処理 / Change the player into a King! -RAK- [詳解]
 
bool check_score (void)
 スコアファイル出力 Display some character info [詳解]
 

変数

int highscore_fd = -1
 

詳解

ハイスコア処理 / Highscores handling

日付
2014/07/14
著者
Copyright (c) 1997 Ben Harrison, James E. Wilson, Robert A. Koeneke This software may be copied and distributed for educational, research, and not for profit purposes provided that this copyright and statement are included in all such copies. Other copyrights may also apply. 2014 Deskull rearranged comment for Doxygen.

関数詳解

◆ check_score()

bool check_score ( void  )

スコアファイル出力 Display some character info

戻り値
なし
呼び出し関係図:

◆ display_scores()

void display_scores ( int  from,
int  to 
)

スコア表示処理メインルーチン / Hack – Display the scores in a given range and quit.

引数
from順位先頭
to順位末尾
戻り値
なし
This function is only called from "main.c" when the user asks
to see the "high scores".
呼び出し関係図:

◆ display_scores_aux()

void display_scores_aux ( int  from,
int  to,
int  note,
high_score score 
)

指定された順位範囲でスコアを並べて表示する / Display the scores in a given range.

引数
from順位先頭
to順位末尾
note黄色表示でハイライトする順位
scoreスコア配列参照ポインタ
戻り値
なし
Assumes the high score list is already open.
Only five entries per line, too much info.
Mega-Hack -- allow "fake" entry at the given position.
呼び出し関係図:

◆ highscore_add()

static int highscore_add ( high_score score)
static

スコア情報をバッファの末尾に追加する / Actually place an entry into the high score file

引数
scoreスコア情報参照ポインタ
戻り値
正常ならば書き込んだスロット位置、問題があれば-1を返す / Return the location (0 is best) or -1 on "failure"
呼び出し関係図:
被呼び出し関係図:

◆ highscore_read()

static errr highscore_read ( high_score score)
static

所定ポインタからスコア情報を読み取る / Read one score from the highscore file

引数
scoreスコア情報参照ポインタ
戻り値
エラーコード
呼び出し関係図:
被呼び出し関係図:

◆ highscore_seek()

static int highscore_seek ( int  i)
static

i番目のスコア情報にバッファ位置をシークする / Seek score 'i' in the highscore file

引数
iスコア情報ID
戻り値
問題がなければ0を返す
呼び出し関係図:
被呼び出し関係図:

◆ highscore_where()

static int highscore_where ( high_score score)
static

スコア情報を全て得るまで繰り返し取得する / Just determine where a new score would be placed

引数
scoreスコア情報参照ポインタ
戻り値
正常ならば(MAX_HISCORES - 1)、問題があれば-1を返す
呼び出し関係図:
被呼び出し関係図:

◆ highscore_write()

static int highscore_write ( high_score score)
static

所定ポインタへスコア情報を書き込む / Write one score to the highscore file

引数
scoreスコア情報参照ポインタ
戻り値
エラーコード(問題がなければ0を返す)
呼び出し関係図:
被呼び出し関係図:

◆ kingly()

void kingly ( player_type winner_ptr)

勝利者用の引退演出処理 / Change the player into a King! -RAK-

戻り値
なし
呼び出し関係図:

◆ predict_score()

errr predict_score ( player_type creature_ptr)

プレイヤーの現在のスコアをランキングに挟む / Predict the players location, and display it.

戻り値
エラーコード
呼び出し関係図:

◆ race_legends()

void race_legends ( void  )

スコアランキングの簡易表示(種族毎)メインルーチン / Race Legends -KMW-

戻り値
なし
呼び出し関係図:

◆ race_score()

void race_score ( int  race_num)

スコアランキングの簡易表示(種族毎)サブルーチン / Race Legends -KMW-

引数
race_num種族ID
戻り値
なし
呼び出し関係図:

◆ send_world_score()

bool send_world_score ( bool  do_send)

スコアサーバへの転送処理

引数
do_send実際に転送ア処置を行うか否か
戻り値
転送が成功したらTRUEを返す
呼び出し関係図:

◆ show_highclass()

void show_highclass ( player_type current_player_ptr)

スコアランキングの簡易表示 / show_highclass - selectively list highscores based on class -KMW-

戻り値
なし
呼び出し関係図:

◆ top_twenty()

errr top_twenty ( player_type current_player_ptr)

スコアの過去二十位内ランキングを表示する Enters a players name on a hi-score table, if "legal", and in any case, displays some relevant portion of the high score list.

引数
current_player_ptrスコアに適用するための現在プレイヤークリーチャー参照ポインタ
戻り値
エラーコード

Assumes "signals_ignore_tstp()" has been called.

呼び出し関係図:

変数詳解

◆ highscore_fd

int highscore_fd = -1