Hengband  2.2.1
core.h
[詳解]
1 #pragma once
2 
3 extern const concptr copyright[5];
4 
5 #define VERSION_NAME "Hengband" /*!< バリアント名称 / Name of the version/variant */
6 
7 /*!
8  * @brief ゲームのバージョン番号定義 / "Program Version Number" of the game
9  * @details
10  * 本FAKE_VERSIONそのものは未使用である。Zangと整合性を合わせるための疑似的処理のためFAKE_VER_MAJORは実値-10が該当のバージョン番号となる。
11  * <pre>
12  * FAKE_VER_MAJOR=1,2 were reserved for ZAngband version 1.x.x/2.x.x .
13  * Program Version of Hengband version is
14  * "(FAKE_VER_MAJOR-10).(FAKE_VER_MINOR).(FAKE_VER_PATCH)".
15  * </pre>
16  */
17 #define FAKE_VERSION 0
18 
19 #define FAKE_VER_MAJOR 12 /*!< ゲームのバージョン番号定義(メジャー番号 + 10) */
20 #define FAKE_VER_MINOR 2 /*!< ゲームのバージョン番号定義(マイナー番号) */
21 #define FAKE_VER_PATCH 1 /*!< ゲームのバージョン番号定義(パッチ番号) */
22 #define FAKE_VER_EXTRA 7 /*!< ゲームのバージョン番号定義(エクストラ番号) */
23 
24  /*!
25  * @brief バージョンが開発版が安定版かを返す
26  */
27 #define IS_STABLE_VERSION (FAKE_VER_MINOR % 2 == 0 && FAKE_VER_EXTRA == 0)
28 
29  /*!
30  * @brief セーブファイル上のバージョン定義(メジャー番号) / "Savefile Version Number" for Hengband 1.1.1 and later
31  * @details
32  * 当面FAKE_VER_*を参照しておく。
33  * <pre>
34  * First three digits may be same as the Program Version. But not
35  * always same. It means that newer version may preserves lower
36  * compatibility with the older version.
37  * For example, newer Hengband 1.4.4 creates savefiles marked with
38  * Savefile Version 1.4.0.0 . It means that Hengband 1.4.0 can load a
39  * savefile of Hengband 1.4.4 (lower compatibility!).
40  * Upper compatibility is always guaranteed.
41  * </pre>
42  */
43 #define H_VER_MAJOR (FAKE_VER_MAJOR-10) /*!< セーブファイル上のバージョン定義(メジャー番号) */
44 #define H_VER_MINOR FAKE_VER_MINOR /*!< セーブファイル上のバージョン定義(マイナー番号) */
45 #define H_VER_PATCH FAKE_VER_PATCH /*!< セーブファイル上のバージョン定義(パッチ番号) */
46 #define H_VER_EXTRA FAKE_VER_EXTRA /*!< セーブファイル上のバージョン定義(エクストラ番号) */
47 
48 #define ANGBAND_2_8_1 /*!< Angband 2.8.1以降から有効な処理分岐を定義 */
49 #define ZANGBAND /*!< Zangband 以降から有効な処理分岐を定義 */
50 
51 /*
52  * Special internal key
53  */
54 #define SPECIAL_KEY_QUEST 255
55 #define SPECIAL_KEY_BUILDING 254
56 #define SPECIAL_KEY_STORE 253
57 #define SPECIAL_KEY_QUIT 252
58 
59 /*
60  * Initialization flags
61  */
62 #define INIT_NAME_ONLY 0x01
63 #define INIT_SHOW_TEXT 0x02
64 #define INIT_ASSIGN 0x04
65 #define INIT_CREATE_DUNGEON 0x08
66 #define INIT_ONLY_FEATURES 0x10
67 #define INIT_ONLY_BUILDINGS 0x20
68 
69 extern int init_flags;
70 
71 extern concptr ANGBAND_SYS;
73 extern concptr ANGBAND_GRAF;
74 
75 extern bool can_save;
77 
78 extern bool repair_monsters;
79 extern bool repair_objects;
80 
81 extern void play_game(bool new_game);
82 extern void update_playtime(void);
83 extern s32b turn_real(s32b hoge);
84 extern void prevent_turn_overflow(void);
85 extern void close_game(void);
86 
87 extern void handle_stuff(void);
88 extern void update_output(void);
bool can_save
Definition: core.c:105
void update_output(void)
Definition: core.c:5881
const char * concptr
文字列定数用ポインタ定義 / A simple pointer (to unmodifiable strings)
Definition: h-type.h:47
void handle_stuff(void)
全更新処理をチェックして処理していく Handle "p_ptr->update" and "p_ptr->redraw" and "p_ptr->window"
Definition: core.c:5874
void close_game(void)
ゲーム終了処理 / Close up the current game (player may or may not be dead)
Definition: core.c:5760
bool repair_monsters
Definition: core.c:109
s16b COMMAND_CODE
コマンド内容の型定義
Definition: h-type.h:232
concptr ANGBAND_GRAF
Hack – The special Angband "Graphics Suffix" This variable is used to choose an appropriate "graf-xxx...
Definition: core.c:120
void play_game(bool new_game)
1ゲームプレイの主要ルーチン / Actually play a game
Definition: core.c:5233
const concptr copyright[5]
コピーライト情報 / Hack – Link a copyright message into the executable
Definition: core.c:96
COMMAND_CODE now_message
Definition: core.c:107
s32b turn_real(s32b hoge)
ゲームターンからの実時間換算を行うための補正をかける
Definition: core.c:5692
signed long s32b
Definition: h-type.h:107
void update_playtime(void)
実ゲームプレイ時間を更新する
Definition: view-mainwindow.c:3876
concptr ANGBAND_SYS
Hack – The special Angband "System Suffix" This variable is used to choose an appropriate "pref-xxx" ...
Definition: core.c:112
concptr ANGBAND_KEYBOARD
Definition: core.c:117
bool repair_objects
Definition: core.c:110
int init_flags
Definition: core.c:128
void prevent_turn_overflow(void)
ターンのオーバーフローに対する対処
Definition: core.c:5711