Hengband  2.1.4
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wizard2.c

ウィザードモードの処理(特別処理中心) / Wizard commands [詳細]

#include "angband.h"
wizard2.cのインクルード依存関係図

データ構造

struct  tval_desc
 ベースアイテムの大項目IDの種別名をまとめる構造体 / A structure to hold a tval and its description [詳細]
 

マクロ定義

#define K_MAX_DEPTH   110
 アイテムの階層毎生成率を表示する最大階 [詳細]
 
#define NUM_O_SET   8
 
#define NUM_O_BIT   32
 

型定義

typedef struct tval_desc tval_desc
 ベースアイテムの大項目IDの種別名をまとめる構造体 / A structure to hold a tval and its description [詳細]
 

関数

void do_cmd_rerate_aux (void)
 プレイヤーのヒットダイスを振り直す / Roll the hitdie – aux of do_cmd_rerate() [詳細]
 
void do_cmd_rerate (bool display)
 プレイヤーのヒットダイスを振り直した後明示を行う / Hack – Rerate Hitpoints [詳細]
 
static bool wiz_dimension_door (void)
 必ず成功するウィザードモード用次元の扉処理 / Wizard Dimension Door [詳細]
 
static void wiz_create_named_art (void)
 指定されたIDの固定アーティファクトを生成する / Create the artifact of the specified number [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_hack_ben (void)
 ウィザードモード用モンスター調査 / Hack – quick debugging hook [詳細]
 
static void do_cmd_summon_horde (void)
 ウィザードモード用モンスターの群れ生成 / Summon a horde of monsters [詳細]
 
static void prt_binary (u32b flags, int row, int col)
 32ビット変数のビット配列を並べて描画する / Output a long int in binary format. [詳細]
 
static void prt_alloc (byte tval, byte sval, int row, int col)
 アイテムの階層毎生成率を表示する / Output a rarity graph for a type of object. [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_reset_class (void)
 プレイヤーの職業を変更する [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_bamf (void)
 ウィザードモード用処理としてターゲット中の相手をテレポートバックする / Hack – Teleport to the target [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_change_aux (void)
 プレイヤーの現能力値を調整する Aux function for "do_cmd_wiz_change()". [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_change (void)
 プレイヤーの現能力値を調整する(メインルーチン) Change various "permanent" player variables. [詳細]
 
static void wiz_display_item (object_type *o_ptr)
 アイテムの詳細ステータスを表示する / Change various "permanent" player variables. [詳細]
 
void strip_name (char *buf, int k_idx)
 nameバッファ内からベースアイテム名を返す / Strip an "object name" into a buffer [詳細]
 
static int wiz_create_itemtype (void)
 ベースアイテムのウィザード生成のために大項目IDと小項目IDを取得する / Specify tval and sval (type and subtype of object) originally [詳細]
 
static void wiz_tweak_item (object_type *o_ptr)
 アイテムの基礎能力値を調整する / Tweak an item [詳細]
 
static void wiz_reroll_item (object_type *o_ptr)
 アイテムの質を選択して再生成する / Apply magic to an item or turn it into an artifact. [詳細]
 
static void wiz_statistics (object_type *o_ptr)
 検査対象のアイテムを基準とした生成テストを行う / Try to create an item again. [詳細]
 
static void wiz_quantity_item (object_type *o_ptr)
 検査対象のアイテムの数を変更する / Change the quantity of a the item [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_blue_mage (void)
 青魔導師の魔法を全て習得済みにする / debug command for blue mage [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_play (void)
 アイテム検査のメインルーチン / Play with an item. [詳細]
 
static void wiz_create_item (void)
 任意のベースアイテム生成のメインルーチン / Wizard routine for creating objects -RAK- [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_cure_all (void)
 プレイヤーを完全回復する / Cure everything instantly [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_jump (void)
 任意のダンジョン及び階層に飛ぶ / Go to any level [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_learn (void)
 全ベースアイテムを鑑定済みにする / Become aware of a lot of objects [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_summon (int num)
 現在のフロアに合ったモンスターをランダムに召喚する / Summon some creatures [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_named (int r_idx)
 モンスターを種族IDを指定して敵対的に召喚する / Summon a creature of the specified type [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_named_friendly (int r_idx)
 モンスターを種族IDを指定してペット召喚する / Summon a creature of the specified type [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_zap (void)
 プレイヤー近辺の全モンスターを消去する / Hack – Delete all nearby monsters [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_zap_all (void)
 フロアに存在する全モンスターを消去する / Hack – Delete all monsters [詳細]
 
static void do_cmd_wiz_create_feature (void)
 指定された地点の地形IDを変更する / Create desired feature [詳細]
 
static void do_cmd_dump_options (void)
 現在のオプション設定をダンプ出力する / Hack – Dump option bits usage [詳細]
 
void do_cmd_spoilers (void)
 スポイラー出力を行うコマンドのメインルーチン / Create Spoiler files -BEN- [詳細]
 
void do_cmd_debug (void)
 デバッグコマンドを選択する処理のメインルーチン / Ask for and parse a "debug command" The "command_arg" may have been set. [詳細]
 

変数

static tval_desc tvals []
 ベースアイテムの大項目IDの種別名定義 / A list of tvals and their textual names [詳細]
 

説明

ウィザードモードの処理(特別処理中心) / Wizard commands

日付
2014/09/07
作者
Copyright (c) 1997 Ben Harrison, and others
This software may be copied and distributed for educational, research, and not for profit purposes provided that this copyright and statement are included in all such copies. Other copyrights may also apply.
2014 Deskull rearranged comment for Doxygen.

マクロ定義

#define K_MAX_DEPTH   110

アイテムの階層毎生成率を表示する最大階

#define NUM_O_BIT   32
#define NUM_O_SET   8

型定義

typedef struct tval_desc tval_desc

ベースアイテムの大項目IDの種別名をまとめる構造体 / A structure to hold a tval and its description

関数

void do_cmd_debug ( void  )

デバッグコマンドを選択する処理のメインルーチン / Ask for and parse a "debug command" The "command_arg" may have been set.

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_dump_options ( void  )
static

現在のオプション設定をダンプ出力する / Hack – Dump option bits usage

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

void do_cmd_rerate ( bool  display)

プレイヤーのヒットダイスを振り直した後明示を行う / Hack – Rerate Hitpoints

引数
displayTRUEならば体力ランクを明示する
戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

void do_cmd_rerate_aux ( void  )

プレイヤーのヒットダイスを振り直す / Roll the hitdie – aux of do_cmd_rerate()

戻り値
なし

呼出しグラフ:

void do_cmd_spoilers ( void  )

スポイラー出力を行うコマンドのメインルーチン / Create Spoiler files -BEN-

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_summon_horde ( void  )
static

ウィザードモード用モンスターの群れ生成 / Summon a horde of monsters

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_bamf ( void  )
static

ウィザードモード用処理としてターゲット中の相手をテレポートバックする / Hack – Teleport to the target

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_blue_mage ( void  )
static

青魔導師の魔法を全て習得済みにする / debug command for blue mage

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_change ( void  )
static

プレイヤーの現能力値を調整する(メインルーチン) Change various "permanent" player variables.

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_change_aux ( void  )
static

プレイヤーの現能力値を調整する Aux function for "do_cmd_wiz_change()".

-RAK-
戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_create_feature ( void  )
static

指定された地点の地形IDを変更する / Create desired feature

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_cure_all ( void  )
static

プレイヤーを完全回復する / Cure everything instantly

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_hack_ben ( void  )
static

ウィザードモード用モンスター調査 / Hack – quick debugging hook

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_jump ( void  )
static

任意のダンジョン及び階層に飛ぶ / Go to any level

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_learn ( void  )
static

全ベースアイテムを鑑定済みにする / Become aware of a lot of objects

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_named ( int  r_idx)
static

モンスターを種族IDを指定して敵対的に召喚する / Summon a creature of the specified type

引数
r_idxモンスター種族ID
戻り値
なし

XXX XXX XXX This function is rather dangerous

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_named_friendly ( int  r_idx)
static

モンスターを種族IDを指定してペット召喚する / Summon a creature of the specified type

引数
r_idxモンスター種族ID
戻り値
なし

XXX XXX XXX This function is rather dangerous

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_play ( void  )
static

アイテム検査のメインルーチン / Play with an item.

Options include:

戻り値
なし
  • Output statistics (via wiz_roll_item)
  • Reroll item (via wiz_reroll_item)
  • Change properties (via wiz_tweak_item)
  • Change the number of items (via wiz_quantity_item)

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_reset_class ( void  )
static

プレイヤーの職業を変更する

戻り値
なし
TODO:
魔法領域の再選択などがまだ不完全、要実装。

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_summon ( int  num)
static

現在のフロアに合ったモンスターをランダムに召喚する / Summon some creatures

引数
num生成処理回数
戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_zap ( void  )
static

プレイヤー近辺の全モンスターを消去する / Hack – Delete all nearby monsters

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void do_cmd_wiz_zap_all ( void  )
static

フロアに存在する全モンスターを消去する / Hack – Delete all monsters

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void prt_alloc ( byte  tval,
byte  sval,
int  row,
int  col 
)
static

アイテムの階層毎生成率を表示する / Output a rarity graph for a type of object.

引数
tvalベースアイテムの大項目ID
svalベースアイテムの小項目ID
row表示列
col表示行
戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void prt_binary ( u32b  flags,
int  row,
int  col 
)
static

32ビット変数のビット配列を並べて描画する / Output a long int in binary format.

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

void strip_name ( char *  buf,
int  k_idx 
)

nameバッファ内からベースアイテム名を返す / Strip an "object name" into a buffer

引数
bufベースアイテム格納先の参照ポインタ
k_idxベースアイテムID
戻り値
なし

呼出しグラフ:

static void wiz_create_item ( void  )
static

任意のベースアイテム生成のメインルーチン / Wizard routine for creating objects -RAK-

戻り値
なし

Heavily modified to allow magification and artifactification -Bernd-

Note that wizards cannot create objects on top of other objects.

Hack – this routine always makes a "dungeon object", and applies magic to it, and attempts to decline cursed items.

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static int wiz_create_itemtype ( void  )
static

ベースアイテムのウィザード生成のために大項目IDと小項目IDを取得する / Specify tval and sval (type and subtype of object) originally

戻り値
ベースアイテムID

by RAK, heavily modified by -Bernd- This function returns the k_idx of an object type, or zero if failed List up to 50 choices in three columns

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void wiz_create_named_art ( void  )
static

指定されたIDの固定アーティファクトを生成する / Create the artifact of the specified number

戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static bool wiz_dimension_door ( void  )
static

必ず成功するウィザードモード用次元の扉処理 / Wizard Dimension Door

戻り値
実際にテレポートを行ったらTRUEを返す

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void wiz_display_item ( object_type o_ptr)
static

アイテムの詳細ステータスを表示する / Change various "permanent" player variables.

引数
o_ptr詳細を表示するアイテム情報の参照ポインタ
戻り値
なし

Wizard routines for creating objects -RAK- And for manipulating them! -Bernd-

This has been rewritten to make the whole procedure of debugging objects much easier and more comfortable.

The following functions are meant to play with objects: Create, modify, roll for them (for statistic purposes) and more. The original functions were by RAK. The function to show an item's debug information was written by David Reeve Sward sward.nosp@m.+@CM.nosp@m.U.EDU. Bernd (wiebe.nosp@m.lt@m.nosp@m.athem.nosp@m.atik.nosp@m..hu-b.nosp@m.erli.nosp@m.n.de)

Here are the low-level functions

  • wiz_display_item() display an item's debug-info
  • wiz_create_itemtype() specify tval and sval (type and subtype of object)
  • wiz_tweak_item() specify pval, +AC, +tohit, +todam Note that the wizard can leave this function anytime, thus accepting the default-values for the remaining values. pval comes first now, since it is most important.
  • wiz_reroll_item() apply some magic to the item or turn it into an artifact.
  • wiz_roll_item() Get some statistics about the rarity of an item: We create a lot of fake items and see if they are of the same type (tval and sval), then we compare pval and +AC. If the fake-item is better or equal it is counted. Note that cursed items that are better or equal (absolute values) are counted, too. HINT: This is very useful for balancing the game!
  • wiz_quantity_item() change the quantity of an item, but be sane about it.

And now the high-level functions

Note – You do not have to specify "pval" and other item-properties directly. Just apply magic until you are satisfied with the item.

Note – For some items (such as wands, staffs, some rings, etc), you must apply magic, or you will get "broken" or "uncharged" objects.

Note – Redefining artifacts via "do_cmd_wiz_play()" may destroy the artifact. Be careful.

Hack – this function will allow you to create multiple artifacts. This "feature" may induce crashes or other nasty effects. Just display an item's properties (debug-info) Originally by David Reeve Sward sward.nosp@m.+@CM.nosp@m.U.EDU Verbose item flags by -Bernd-

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void wiz_quantity_item ( object_type o_ptr)
static

検査対象のアイテムの数を変更する / Change the quantity of a the item

引数
o_ptr変更するアイテム情報構造体の参照ポインタ
戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void wiz_reroll_item ( object_type o_ptr)
static

アイテムの質を選択して再生成する / Apply magic to an item or turn it into an artifact.

-Bernd-

引数
o_ptr再生成の対象となるアイテム情報の参照ポインタ
戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void wiz_statistics ( object_type o_ptr)
static

検査対象のアイテムを基準とした生成テストを行う / Try to create an item again.

Output some statistics. -Bernd-

引数
o_ptr生成テストの基準となるアイテム情報の参照ポインタ
戻り値
なし The statistics are correct now. We acquire a clean grid, and then repeatedly place an object in this grid, copying it into an item holder, and then deleting the object. We fiddle with the artifact counter flags to prevent weirdness. We use the items to collect statistics on item creation relative to the initial item.

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void wiz_tweak_item ( object_type o_ptr)
static

アイテムの基礎能力値を調整する / Tweak an item

引数
o_ptr調整するアイテムの参照ポインタ
戻り値
なし

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

変数

tval_desc tvals[]
static

ベースアイテムの大項目IDの種別名定義 / A list of tvals and their textual names