関数 | |
void | add_river (int feat1, int feat2) |
ランダムに川/溶岩流をダンジョンに配置する / Places water /lava through dungeon. [詳細] | |
void | build_streamer (int feat, int chance) |
ダンジョンの壁部にストリーマー(地質の変化)を与える / Places "streamers" of rock through dungeon [詳細] | |
void | place_trees (int x, int y) |
ダンジョンの指定位置近辺に森林を配置する / Places "streamers" of rock through dungeon [詳細] | |
void | destroy_level (void) |
ダンジョンに*破壊*済み地形ランダムに施す / Build a destroyed level [詳細] | |
void add_river | ( | int | feat1, |
int | feat2 | ||
) |
ランダムに川/溶岩流をダンジョンに配置する / Places water /lava through dungeon.
feat1 | 中央部地形ID |
feat2 | 境界部地形ID |
void build_streamer | ( | int | feat, |
int | chance | ||
) |
ダンジョンの壁部にストリーマー(地質の変化)を与える / Places "streamers" of rock through dungeon
feat | ストリーマー地形ID |
chance | 生成密度 |
Note that their are actually six different terrain features used to represent streamers. Three each of magma and quartz, one for basic vein, one with hidden gold, and one with known gold. The hidden gold types are currently unused.
void destroy_level | ( | void | ) |
ダンジョンに*破壊*済み地形ランダムに施す / Build a destroyed level
void place_trees | ( | int | x, |
int | y | ||
) |
ダンジョンの指定位置近辺に森林を配置する / Places "streamers" of rock through dungeon
x | 指定X座標 |
y | 指定Y座標 |
Put trees near a hole in the dungeon roof (rubble on ground + up stairway) This happens in real world lava tubes.