スナイパー技能の実装 / Sniping
[詳細]
スナイパー技能の実装 / Sniping
- 日付
- 2014/01/18
- 作者
- 2014 Deskull rearranged comment for Doxygen.
#define MAX_SNIPE_POWERS 16 |
int boost_concentration_damage |
( |
int |
tdam | ) |
|
スナイパーの集中度によるダメージボーナスを加算する
- 引数
-
- 戻り値
- 集中度修正を加えたダメージ
static bool cast_sniper_spell |
( |
int |
spell | ) |
|
|
static |
スナイパー技能の発動 / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'snipe'.
- 引数
-
- 戻り値
- 処理を実行したらTRUE、キャンセルした場合FALSEを返す。
void display_snipe_list |
( |
void |
| ) |
|
void do_cmd_snipe |
( |
void |
| ) |
|
スナイパー技能コマンドのメインルーチン /
- 戻り値
- なし
void do_cmd_snipe_browse |
( |
void |
| ) |
|
static int get_snipe_power |
( |
int * |
sn, |
|
|
bool |
only_browse |
|
) |
| |
|
static |
スナイパー技能を選択する
- 引数
-
sn | 選択した特殊技能ID、キャンセルの場合-1、不正な選択の場合-2を返す |
only_browse | 一覧を見るだけの場合TRUEを返す |
- 戻り値
- 発動可能な魔法を選択した場合TRUE、キャンセル処理か不正な選択が行われた場合FALSEを返す。 Allow user to choose a mindcrafter power.
If a valid spell is chosen, saves it in '*sn' and returns TRUE
If the user hits escape, returns FALSE, and set '*sn' to -1
If there are no legal choices, returns FALSE, and sets '*sn' to -2
The "prompt" should be "cast", "recite", or "study"
The "known" should be TRUE for cast/pray, FALSE for study
nb: This function has a (trivial) display bug which will be obvious
when you run it. It's probably easy to fix but I haven't tried,
sorry.
void reset_concentration |
( |
bool |
msg | ) |
|
static bool snipe_concentrate |
( |
void |
| ) |
|
|
static |
スナイバー技能のスレイ倍率計算を行う / Calcurate magnification of snipe technics
- 引数
-
mult | スナイバー技能のスレイ効果以前に算出している多要素の倍率(/10倍) |
m_ptr | 目標となるモンスターの構造体参照ポインタ |
- 戻り値
- スレイの倍率(/10倍)