ハイスコア処理 / Highscores handling [詳細]
#include "angband.h"
関数 | |
static int | highscore_seek (int i) |
i番目のスコア情報にバッファ位置をシークする / Seek score 'i' in the highscore file [詳細] | |
static errr | highscore_read (high_score *score) |
所定ポインタからスコア情報を読み取る / Read one score from the highscore file [詳細] | |
static int | highscore_write (high_score *score) |
所定ポインタへスコア情報を書き込む / Write one score to the highscore file [詳細] | |
static int | highscore_where (high_score *score) |
スコア情報を全て得るまで繰り返し取得する / Just determine where a new score would be placed [詳細] | |
static int | highscore_add (high_score *score) |
スコア情報をバッファの末尾に追加する / Actually place an entry into the high score file [詳細] | |
void | display_scores_aux (int from, int to, int note, high_score *score) |
指定された順位範囲でスコアを並べて表示する / Display the scores in a given range. [詳細] | |
void | display_scores (int from, int to) |
スコア表示処理メインルーチン / Hack – Display the scores in a given range and quit. [詳細] | |
bool | send_world_score (bool do_send) |
スコアサーバへの転送処理 [詳細] | |
errr | top_twenty (void) |
スコアの過去二十位内ランキングを表示する Enters a players name on a hi-score table, if "legal", and in any case, displays some relevant portion of the high score list. [詳細] | |
errr | predict_score (void) |
プレイヤーの現在のスコアをランキングに挟む / Predict the players location, and display it. [詳細] | |
void | show_highclass (void) |
スコアランキングの簡易表示 / show_highclass - selectively list highscores based on class -KMW- [詳細] | |
void | race_score (int race_num) |
スコアランキングの簡易表示(種族毎)サブルーチン / Race Legends -KMW- [詳細] | |
void | race_legends (void) |
スコアランキングの簡易表示(種族毎)メインルーチン / Race Legends -KMW- [詳細] | |
void | kingly (void) |
勝利者用の引退演出処理 / Change the player into a King! -RAK- [詳細] | |
ハイスコア処理 / Highscores handling
void display_scores | ( | int | from, |
int | to | ||
) |
スコア表示処理メインルーチン / Hack – Display the scores in a given range and quit.
from | 順位先頭 |
to | 順位末尾 |
This function is only called from "main.c" when the user asks to see the "high scores".
void display_scores_aux | ( | int | from, |
int | to, | ||
int | note, | ||
high_score * | score | ||
) |
指定された順位範囲でスコアを並べて表示する / Display the scores in a given range.
from | 順位先頭 |
to | 順位末尾 |
note | 黄色表示でハイライトする順位 |
score | スコア配列参照ポインタ |
Assumes the high score list is already open. Only five entries per line, too much info.
Mega-Hack – allow "fake" entry at the given position.
|
static |
スコア情報をバッファの末尾に追加する / Actually place an entry into the high score file
score | スコア情報参照ポインタ |
|
static |
所定ポインタからスコア情報を読み取る / Read one score from the highscore file
score | スコア情報参照ポインタ |
|
static |
i番目のスコア情報にバッファ位置をシークする / Seek score 'i' in the highscore file
i | スコア情報ID |
|
static |
スコア情報を全て得るまで繰り返し取得する / Just determine where a new score would be placed
score | スコア情報参照ポインタ |
|
static |
所定ポインタへスコア情報を書き込む / Write one score to the highscore file
score | スコア情報参照ポインタ |
void kingly | ( | void | ) |
勝利者用の引退演出処理 / Change the player into a King! -RAK-
errr predict_score | ( | void | ) |
プレイヤーの現在のスコアをランキングに挟む / Predict the players location, and display it.
void race_legends | ( | void | ) |
スコアランキングの簡易表示(種族毎)メインルーチン / Race Legends -KMW-
void race_score | ( | int | race_num | ) |
スコアランキングの簡易表示(種族毎)サブルーチン / Race Legends -KMW-
race_num | 種族ID |
スコアサーバへの転送処理
do_send | 実際に転送ア処置を行うか否か |
void show_highclass | ( | void | ) |
スコアランキングの簡易表示 / show_highclass - selectively list highscores based on class -KMW-
errr top_twenty | ( | void | ) |
スコアの過去二十位内ランキングを表示する Enters a players name on a hi-score table, if "legal", and in any case, displays some relevant portion of the high score list.
Assumes "signals_ignore_tstp()" has been called.