ベースアイテムの実装 [詳細]
#include "angband.h"
関数 | |
bool | object_is_potion (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが薬であるかを返す [詳細] | |
bool | object_is_shoukinkubi (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが賞金首の報酬対象になるかを返す [詳細] | |
bool | object_is_favorite (object_type *o_ptr) |
オブジェクトがプレイヤーの職業に応じた適正武器か否かを返す / Favorite weapons [詳細] | |
bool | object_is_rare (object_type *o_ptr) |
オブジェクトがレアアイテムかどうかを返す / Rare weapons/aromors including Blade of Chaos, Dragon armors, etc. [詳細] | |
bool | object_is_weapon (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが武器として装備できるかどうかを返す / Check if an object is weapon (including bows and ammo) [詳細] | |
bool | object_is_weapon_ammo (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが武器や矢弾として使用できるかを返す / Check if an object is weapon (including bows and ammo) Rare weapons/aromors including Blade of Chaos, Dragon armors, etc. [詳細] | |
bool | object_is_ammo (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが矢弾として使用できるかどうかを返す / Check if an object is ammo [詳細] | |
bool | object_is_armour (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが防具として装備できるかどうかを返す / Check if an object is armour [詳細] | |
bool | object_is_weapon_armour_ammo (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが武器、防具、矢弾として使用できるかを返す / Check if an object is weapon, armour or ammo [詳細] | |
bool | object_is_melee_weapon (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが近接武器として装備できるかを返す / Melee weapons [詳細] | |
bool | object_is_wearable (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが装備可能であるかを返す / Wearable including all weapon, all armour, bow, light source, amulet, and ring [詳細] | |
bool | object_is_equipment (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが装備品であるかを返す(object_is_wearableに矢弾を含む) / Equipment including all wearable objects and ammo [詳細] | |
bool | object_refuse_enchant_weapon (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが強化不能武器であるかを返す / Poison needle can not be enchanted [詳細] | |
bool | object_allow_enchant_weapon (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが強化可能武器であるかを返す / Check if an object is weapon (including bows and ammo) and allows enchantment [詳細] | |
bool | object_allow_enchant_melee_weapon (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが強化可能な近接武器であるかを返す / Check if an object is melee weapon and allows enchantment [詳細] | |
bool | object_is_smith (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが鍛冶師のエッセンス付加済みかを返す / Check if an object is made by a smith's special ability [詳細] | |
bool | object_is_artifact (object_type *o_ptr) |
オブジェクトがアーティファクトかを返す / Check if an object is artifact [詳細] | |
bool | object_is_random_artifact (object_type *o_ptr) |
オブジェクトがランダムアーティファクトかを返す / Check if an object is random artifact [詳細] | |
bool | object_is_nameless (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが通常のアイテム(アーティファクト、エゴ、鍛冶師エッセンス付加いずれでもない)かを返す / Check if an object is neither artifact, ego, nor 'smith' object [詳細] | |
bool | object_allow_two_hands_wielding (object_type *o_ptr) |
オブジェクトが両手持ち可能な武器かを返す / Check if an object is melee weapon and allows wielding with two-hands [詳細] | |
ベースアイテムの実装
bool object_allow_enchant_melee_weapon | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが強化可能な近接武器であるかを返す / Check if an object is melee weapon and allows enchantment
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_allow_enchant_weapon | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが強化可能武器であるかを返す / Check if an object is weapon (including bows and ammo) and allows enchantment
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_allow_two_hands_wielding | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが両手持ち可能な武器かを返す / Check if an object is melee weapon and allows wielding with two-hands
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_ammo | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが矢弾として使用できるかどうかを返す / Check if an object is ammo
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_armour | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが防具として装備できるかどうかを返す / Check if an object is armour
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_artifact | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトがアーティファクトかを返す / Check if an object is artifact
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_equipment | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが装備品であるかを返す(object_is_wearableに矢弾を含む) / Equipment including all wearable objects and ammo
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_favorite | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトがプレイヤーの職業に応じた適正武器か否かを返す / Favorite weapons
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_melee_weapon | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが近接武器として装備できるかを返す / Melee weapons
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_nameless | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが通常のアイテム(アーティファクト、エゴ、鍛冶師エッセンス付加いずれでもない)かを返す / Check if an object is neither artifact, ego, nor 'smith' object
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_potion | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが薬であるかを返す
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_random_artifact | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトがランダムアーティファクトかを返す / Check if an object is random artifact
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_rare | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトがレアアイテムかどうかを返す / Rare weapons/aromors including Blade of Chaos, Dragon armors, etc.
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_shoukinkubi | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが賞金首の報酬対象になるかを返す
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_smith | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが鍛冶師のエッセンス付加済みかを返す / Check if an object is made by a smith's special ability
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_weapon | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが武器として装備できるかどうかを返す / Check if an object is weapon (including bows and ammo)
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_weapon_ammo | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが武器や矢弾として使用できるかを返す / Check if an object is weapon (including bows and ammo) Rare weapons/aromors including Blade of Chaos, Dragon armors, etc.
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_weapon_armour_ammo | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが武器、防具、矢弾として使用できるかを返す / Check if an object is weapon, armour or ammo
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_is_wearable | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが装備可能であるかを返す / Wearable including all weapon, all armour, bow, light source, amulet, and ring
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |
bool object_refuse_enchant_weapon | ( | object_type * | o_ptr | ) |
オブジェクトが強化不能武器であるかを返す / Poison needle can not be enchanted
o_ptr | 対象のオブジェクト構造体ポインタ |