モンスターの打撃処理 / Monster attacks [詳細]
#include "angband.h"
関数 | |
static int | monster_critical (int dice, int sides, int dam) |
モンスター打撃のクリティカルランクを返す / Critical blow. [詳細] | |
static int | check_hit (int power, int level, int stun) |
モンスター打撃の命中を判定する / Determine if a monster attack against the player succeeds. [詳細] | |
bool | make_attack_normal (int m_idx) |
モンスターからプレイヤーへの打撃処理 / Attack the player via physical attacks. [詳細] | |
変数 | |
static cptr | desc_insult [] |
モンスターの侮辱行為メッセージテーブル / Hack – possible "insult" messages [詳細] | |
static cptr | desc_moan [] |
マゴットのぼやきメッセージテーブル / Hack – possible "insult" messages [詳細] | |
モンスターの打撃処理 / Monster attacks
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static |
モンスター打撃の命中を判定する / Determine if a monster attack against the player succeeds.
power | 打撃属性毎の基本命中値 |
level | モンスターのレベル |
stun | モンスターの朦朧値 |
Always miss 5% of the time, Always hit 5% of the time. Otherwise, match monster power against player armor.
bool make_attack_normal | ( | int | m_idx | ) |
モンスターからプレイヤーへの打撃処理 / Attack the player via physical attacks.
m_idx | 打撃を行うモンスターのID |
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static |
モンスター打撃のクリティカルランクを返す / Critical blow.
All hits that do 95% of total possible damage,
dice | モンスター打撃のダイス数 |
sides | モンスター打撃の最大ダイス目 |
dam | プレイヤーに与えたダメージ |
and which also do at least 20 damage, or, sometimes, N damage. This is used only to determine "cuts" and "stuns".
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static |
モンスターの侮辱行為メッセージテーブル / Hack – possible "insult" messages
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static |
マゴットのぼやきメッセージテーブル / Hack – possible "insult" messages