Hengband  2.1.4
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関数 | 変数
mane.c

ものまねの処理実装 / Imitation code [詳細]

#include "angband.h"
mane.cのインクルード依存関係図

関数

static void mane_info (char *p, int power, int dam)
 受け取ったパラメータに応じてものまねの効果情報をまとめたフォーマットを返す [詳細]
 
static int get_mane_power (int *sn, bool baigaesi)
 どのものまねを発動するか選択する処理 / Allow user to choose a imitation. [詳細]
 
static bool use_mane (int spell)
 ものまね処理の発動 / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'imitator'. [詳細]
 
bool do_cmd_mane (bool baigaesi)
 ものまねコマンドのメインルーチン / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'imitator'. [詳細]
 

変数

static int damage
 

説明

ものまねの処理実装 / Imitation code

日付
2014/01/14
作者
Copyright (c) 1997 Ben Harrison, James E. Wilson, Robert A. Koeneke
This software may be copied and distributed for educational, research,
and not for profit purposes provided that this copyright and statement
are included in all such copies. Other copyrights may also apply.
2014 Deskull rearranged comment for Doxygen.

関数

bool do_cmd_mane ( bool  baigaesi)

ものまねコマンドのメインルーチン / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'imitator'.

引数
baigaesiTRUEならば倍返し上の処理として行う
戻り値
処理を実行したらTRUE、キャンセルした場合FALSEを返す。

If a valid spell is chosen, saves it in '*sn' and returns TRUE If the user hits escape, returns FALSE, and set '*sn' to -1 If there are no legal choices, returns FALSE, and sets '*sn' to -2

The "prompt" should be "cast", "recite", or "study" The "known" should be TRUE for cast/pray, FALSE for study

nb: This function has a (trivial) display bug which will be obvious when you run it. It's probably easy to fix but I haven't tried, sorry.

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static int get_mane_power ( int *  sn,
bool  baigaesi 
)
static

どのものまねを発動するか選択する処理 / Allow user to choose a imitation.

引数
sn実行したものまねのIDを返す参照ポインタ(キャンセルなどの場合-1を返す)
baigaesiTRUEならば倍返し上の処理として行う
戻り値
処理を実行したらTRUE、キャンセルした場合FALSEを返す。

If a valid spell is chosen, saves it in '*sn' and returns TRUE If the user hits escape, returns FALSE, and set '*sn' to -1 If there are no legal choices, returns FALSE, and sets '*sn' to -2

The "prompt" should be "cast", "recite", or "study" The "known" should be TRUE for cast/pray, FALSE for study

nb: This function has a (trivial) display bug which will be obvious when you run it. It's probably easy to fix but I haven't tried, sorry.

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

static void mane_info ( char *  p,
int  power,
int  dam 
)
static

受け取ったパラメータに応じてものまねの効果情報をまとめたフォーマットを返す

引数
p情報を返す文字列参照ポインタ
powerものまねの効力の種類
damものまねの威力
戻り値
なし

呼出しグラフ:

static bool use_mane ( int  spell)
static

ものまね処理の発動 / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'imitator'.

引数
spell発動するモンスター攻撃のID
戻り値
処理を実行したらTRUE、キャンセルした場合FALSEを返す。

関数の呼び出しグラフ:

呼出しグラフ:

変数

int damage
static