保存された階の管理 / management of the saved floor [詳細]
マクロ定義 | |
#define | MAX_PARTY_MON 21 |
フロア移動時に先のフロアに連れて行けるペットの最大数 Maximum number of preservable pets [詳細] | |
#define | feat_uses_special(F) (have_flag(f_info[(F)].flags, FF_SPECIAL)) |
マス構造体のspecial要素を利用する地形かどうかを判定するマクロ / Is this feature has special meaning (except floor_id) with c_ptr->special? [詳細] | |
関数 | |
void | init_saved_floors (bool force) |
保存フロア配列を初期化する / Initialize saved_floors array. [詳細] | |
void | clear_saved_floor_files (void) |
保存フロア用テンポラリファイルを削除する / Kill temporal files [詳細] | |
saved_floor_type * | get_sf_ptr (s16b floor_id) |
保存フロアIDから参照ポインタを得る / Get a pointer for an item of the saved_floors array. [詳細] | |
static void | kill_saved_floor (saved_floor_type *sf_ptr) |
参照ポインタ先の保存フロアを抹消する / kill a saved floor and get an empty space [詳細] | |
s16b | get_new_floor_id (void) |
新規に利用可能な保存フロアを返す / Initialize new saved floor and get its floor id. [詳細] | |
void | prepare_change_floor_mode (u32b mode) |
フロア切り替え時の処理フラグを追加する / Prepare mode flags of changing floor [詳細] | |
static void | build_dead_end (void) |
階段移動先のフロアが生成できない時に簡単な行き止まりマップを作成する / Builds the dead end [詳細] | |
static void | preserve_pet (void) |
フロア移動時のペット保存処理 / Preserve_pets [詳細] | |
void | precalc_cur_num_of_pet (void) |
フロア移動時にペットを伴った場合の準備処理 / Pre-calculate the racial counters of preserved pets [詳細] | |
static void | place_pet (void) |
移動先のフロアに伴ったペットを配置する / Place preserved pet monsters on new floor [詳細] | |
static void | update_unique_artifact (s16b cur_floor_id) |
ユニークモンスターやアーティファクトの所在フロアを更新する / Hack – Update location of unique monsters and artifacts [詳細] | |
static void | get_out_monster (void) |
フロア移動時、プレイヤーの移動先モンスターが既にいた場合ランダムな近隣に移動させる / When a monster is at a place where player will return, [詳細] | |
static void | locate_connected_stairs (saved_floor_type *sf_ptr) |
新フロアに移動元フロアに繋がる階段を配置する / Virtually teleport onto the stairs that is connecting between two floors. [詳細] | |
void | leave_floor (void) |
現在のフロアを離れるに伴って行なわれる保存処理 / Maintain quest monsters, mark next floor_id at stairs, save current floor, and prepare to enter next floor. [詳細] | |
void | change_floor (void) |
フロアの切り替え処理 / Enter new floor. [詳細] | |
void | stair_creation (void) |
プレイヤーの手による能動的な階段生成処理 / Create stairs at or move previously created stairs into the player location. [詳細] | |
変数 | |
static s16b | new_floor_id |
次のフロアのID / floor_id of the destination [詳細] | |
static u32b | change_floor_mode |
フロア移行処理に関するフラグ / Mode flags for changing floor [詳細] | |
static u32b | latest_visit_mark |
フロアを渡った回数?(確認中) / Max number of visit_mark [詳細] | |
static monster_type | party_mon [MAX_PARTY_MON] |
フロア移動に保存するペットモンスターの配列 [詳細] | |
保存された階の管理 / management of the saved floor
#define feat_uses_special | ( | F | ) | (have_flag(f_info[(F)].flags, FF_SPECIAL)) |
マス構造体のspecial要素を利用する地形かどうかを判定するマクロ / Is this feature has special meaning (except floor_id) with c_ptr->special?
#define MAX_PARTY_MON 21 |
フロア移動時に先のフロアに連れて行けるペットの最大数 Maximum number of preservable pets
|
static |
階段移動先のフロアが生成できない時に簡単な行き止まりマップを作成する / Builds the dead end
void change_floor | ( | void | ) |
フロアの切り替え処理 / Enter new floor.
If the floor is an old saved floor, it will be
restored from the temporal file. If the floor is new one, new cave
will be generated.
void clear_saved_floor_files | ( | void | ) |
保存フロア用テンポラリファイルを削除する / Kill temporal files
Should be called just before the game quit.
s16b get_new_floor_id | ( | void | ) |
新規に利用可能な保存フロアを返す / Initialize new saved floor and get its floor id.
If number of saved floors are already MAX_SAVED_FLOORS, kill the oldest one.
|
static |
フロア移動時、プレイヤーの移動先モンスターが既にいた場合ランダムな近隣に移動させる / When a monster is at a place where player will return,
saved_floor_type* get_sf_ptr | ( | s16b | floor_id | ) |
保存フロアIDから参照ポインタを得る / Get a pointer for an item of the saved_floors array.
floor_id | 保存フロアID |
void init_saved_floors | ( | bool | force | ) |
保存フロア配列を初期化する / Initialize saved_floors array.
force | テンポラリファイルが残っていた場合も警告なしで強制的に削除する。 |
Make sure that old temporal files are not remaining as gurbages.
|
static |
参照ポインタ先の保存フロアを抹消する / kill a saved floor and get an empty space
sf_ptr | 保存フロアの参照ポインタ |
void leave_floor | ( | void | ) |
現在のフロアを離れるに伴って行なわれる保存処理 / Maintain quest monsters, mark next floor_id at stairs, save current floor, and prepare to enter next floor.
|
static |
新フロアに移動元フロアに繋がる階段を配置する / Virtually teleport onto the stairs that is connecting between two floors.
sf_ptr | 移動元の保存フロア構造体参照ポインタ |
|
static |
移動先のフロアに伴ったペットを配置する / Place preserved pet monsters on new floor
void precalc_cur_num_of_pet | ( | void | ) |
フロア移動時にペットを伴った場合の準備処理 / Pre-calculate the racial counters of preserved pets
To prevent multiple generation of unique monster who is the minion of player
void prepare_change_floor_mode | ( | u32b | mode | ) |
フロア切り替え時の処理フラグを追加する / Prepare mode flags of changing floor
mode | 追加したい所持フラグ |
|
static |
フロア移動時のペット保存処理 / Preserve_pets
void stair_creation | ( | void | ) |
プレイヤーの手による能動的な階段生成処理 / Create stairs at or move previously created stairs into the player location.
|
static |
ユニークモンスターやアーティファクトの所在フロアを更新する / Hack – Update location of unique monsters and artifacts
cur_floor_id | 現在のフロアID |
The r_ptr->floor_id and a_ptr->floor_id are not updated correctly
while new floor creation since dungeons may be re-created by
auto-scum option.
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static |
フロア移行処理に関するフラグ / Mode flags for changing floor
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static |
フロアを渡った回数?(確認中) / Max number of visit_mark
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static |
次のフロアのID / floor_id of the destination
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static |
フロア移動に保存するペットモンスターの配列