ファイル入出力管理 / Purpose: code dealing with files (and death) [詳細]
データ構造 | |
struct | named_num |
struct | all_player_flags |
型定義 | |
typedef struct named_num | named_num |
関数 | |
void | safe_setuid_drop (void) |
ファイルのドロップパーミッションチェック / Hack – drop permissions [詳細] | |
void | safe_setuid_grab (void) |
ファイルのグラブパーミッションチェック / Hack – grab permissions [詳細] | |
s16b | tokenize (char *buf, s16b num, char **tokens, int mode) |
各種データテキストをトークン単位に分解する / Extract the first few "tokens" from a buffer [詳細] | |
errr | process_pref_file_command (char *buf) |
設定ファイルの各行から各種テキスト情報を取得する / Parse a sub-file of the "extra info" (format shown below) [詳細] | |
cptr | process_pref_file_expr (char **sp, char *fp) |
process_pref_fileのサブルーチンとして条件分岐処理の解釈と結果を返す / Helper function for "process_pref_file()" [詳細] | |
static errr | process_pref_file_aux (cptr name, int preftype) |
process_pref_fileのサブルーチン / Open the "user pref file" and parse it. [詳細] | |
errr | process_pref_file (cptr name) |
pref設定ファイルを読み込み設定を反映させる / Process the "user pref file" with the given name [詳細] | |
errr | check_time (void) |
Angbandプレイ禁止時刻をチェック / Handle CHECK_TIME. [詳細] | |
errr | check_time_init (void) |
Angbandプレイ禁止時刻の初期化 / Initialize CHECK_TIME. [詳細] | |
errr | check_load (void) |
Angbandプレイ禁止ホストのチェック / Handle CHECK_LOAD. [詳細] | |
errr | check_load_init (void) |
Angbandプレイ禁止ホストの設定初期化 / Initialize CHECK_LOAD. [詳細] | |
static void | display_player_one_line (int entry, cptr val, byte attr) |
プレイヤーのステータス1種を出力する [詳細] | |
static void | display_player_melee_bonus (int hand, int hand_entry) |
プレイヤーの打撃能力修正を表示する [詳細] | |
static void | display_player_middle (void) |
プレイヤーステータス表示の中央部分を表示するサブルーチン Prints the following information on the screen. [詳細] | |
static cptr | likert (int x, int y) |
技能ランクの表示基準を定める Returns a "rating" of x depending on y [詳細] | |
static void | display_player_various (void) |
プレイヤーステータスの1ページ目各種詳細をまとめて表示するサブルーチン Prints ratings on certain abilities [詳細] | |
static void | player_flags (u32b flgs[TR_FLAG_SIZE]) |
プレイヤーの職業、種族に応じた耐性フラグを返す Prints ratings on certain abilities [詳細] | |
static void | tim_player_flags (u32b flgs[TR_FLAG_SIZE]) |
プレイヤーの一時的魔法効果による耐性を返す Prints ratings on certain abilities [詳細] | |
static void | display_player_equippy (int y, int x, u16b mode) |
プレイヤーの装備一覧をシンボルで並べる Equippy chars [詳細] | |
void | print_equippy (void) |
プレイヤーの装備一覧シンボルを固定位置に表示する [詳細] | |
static void | known_obj_immunity (u32b flgs[TR_FLAG_SIZE]) |
プレイヤーの装備による免疫フラグを返す [詳細] | |
static void | player_immunity (u32b flgs[TR_FLAG_SIZE]) |
プレイヤーの種族による免疫フラグを返す [詳細] | |
static void | tim_player_immunity (u32b flgs[TR_FLAG_SIZE]) |
プレイヤーの一時的魔法効果による免疫フラグを返す [詳細] | |
static void | player_vuln_flags (u32b flgs[TR_FLAG_SIZE]) |
プレイヤーの種族による弱点フラグを返す [詳細] | |
static void | display_flag_aux (int row, int col, cptr header, int flag1, all_player_flags *f, u16b mode) |
プレイヤーの特性フラグ一種を表示するサブルーチン / Helper function, see below [詳細] | |
static void | display_player_flag_info (void) |
プレイヤーの特性フラグ一覧表示1 / Special display, part 1 [詳細] | |
static void | display_player_other_flag_info (void) |
プレイヤーの特性フラグ一覧表示2 / Special display, part 2 [詳細] | |
static void | display_player_misc_info (void) |
プレイヤーの特性フラグ一覧表示2a / Special display, part 2a [詳細] | |
static void | display_player_stat_info (void) |
プレイヤーの特性フラグ一覧表示2b / Special display, part 2b [詳細] | |
void | display_player (int mode) |
プレイヤーのステータス表示メイン処理 Display the character on the screen (various modes) [詳細] | |
static void | dump_aux_display_player (FILE *fff) |
プレイヤーのステータス表示をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_pet (FILE *fff) |
プレイヤーのペット情報をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_class_special (FILE *fff) |
プレイヤーの職業能力情報をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_quest (FILE *fff) |
クエスト情報をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_last_message (FILE *fff) |
死の直前メッセージ並びに遺言をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_recall (FILE *fff) |
帰還場所情報をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_options (FILE *fff) |
オプション情報をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_arena (FILE *fff) |
闘技場の情報をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_monsters (FILE *fff) |
撃破モンスターの情報をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_race_history (FILE *fff) |
元種族情報をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_realm_history (FILE *fff) |
元魔法領域情報をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_virtues (FILE *fff) |
徳の情報をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_mutations (FILE *fff) |
突然変異の情報をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_equipment_inventory (FILE *fff) |
所持品の情報をファイルにダンプする [詳細] | |
static void | dump_aux_home_museum (FILE *fff) |
我が家と博物館のオブジェクト情報をファイルにダンプする [詳細] | |
errr | make_character_dump (FILE *fff) |
ダンプ出力のメインルーチン Output the character dump to a file [詳細] | |
errr | file_character (cptr name) |
プレイヤーステータスをファイルダンプ出力する Hack – Dump a character description file [詳細] | |
static void | show_file_aux_line (cptr str, int cy, cptr shower) |
ファイル内容の一行をコンソールに出力する Display single line of on-line help file [詳細] | |
bool | show_file (bool show_version, cptr name, cptr what, int line, int mode) |
ファイル内容をコンソールに出力する Recursive file perusal. [詳細] | |
void | do_cmd_help (void) |
ヘルプを表示するコマンドのメインルーチン Peruse the On-Line-Help [詳細] | |
void | process_player_name (bool sf) |
プレイヤーの名前をチェックして修正する Process the player name. [詳細] | |
void | get_name (void) |
プレイヤーの名前を変更するコマンドのメインルーチン Gets a name for the character, reacting to name changes. [詳細] | |
void | do_cmd_suicide (void) |
自殺するコマンドのメインルーチン Hack – commit suicide [詳細] | |
void | do_cmd_save_game (int is_autosave) |
セーブするコマンドのメインルーチン Save the game [詳細] | |
void | do_cmd_save_and_exit (void) |
セーブ後にゲーム中断フラグを立てる/ Save the game and exit [詳細] | |
long | total_points (void) |
スコアを計算する / Hack – Calculates the total number of points earned -JWT- [詳細] | |
static void | center_string (char *buf, cptr str) |
墓石の真ん中に文字列を書き込む / Centers a string within a GRAVE_LINE_WIDTH character string -JWT- [詳細] | |
static void | print_tomb (void) |
墓石のアスキーアート表示 / Display a "tomb-stone" [詳細] | |
static void | show_info (void) |
死亡、引退時の簡易ステータス表示 / Display some character info [詳細] | |
static bool | check_score (void) |
スコアファイル出力 Display some character info [詳細] | |
void | close_game (void) |
ゲーム終了処理 / Close up the current game (player may or may not be dead) [詳細] | |
void | exit_game_panic (void) |
異常発生時のゲーム緊急終了処理 / Handle abrupt death of the visual system [詳細] | |
errr | get_rnd_line (cptr file_name, int entry, char *output) |
ファイルからランダムに行を一つ取得する / Get a random line from a file [詳細] | |
errr | process_autopick_file (cptr name) |
自動拾いファイルを読み込む / [詳細] | |
errr | process_histpref_file (cptr name) |
プレイヤーの生い立ちファイルを読み込む / Process file for player's history editor. [詳細] | |
static errr | counts_seek (int fd, u32b where, bool flag) |
ファイル位置をシーク / [詳細] | |
u32b | counts_read (int where) |
ファイル位置を読み込む [詳細] | |
errr | counts_write (int where, u32b count) |
ファイル位置に書き込む / [詳細] | |
static void | handle_signal_suspend (int sig) |
OSからのシグナルを受けてサスペンド状態に入る / Handle signals – suspend. [詳細] | |
static void | handle_signal_simple (int sig) |
OSからのシグナルを受けて中断、終了する / Handle signals – simple (interrupt and quit) [詳細] | |
static void | handle_signal_abort (int sig) |
OSからのシグナルを受けて強制終了する / Handle signal – abort, kill, etc. [詳細] | |
void | signals_ignore_tstp (void) |
OSからのSIGTSTPシグナルを無視する関数 / Ignore SIGTSTP signals (keyboard suspend) [詳細] | |
void | signals_handle_tstp (void) |
OSからのSIGTSTPシグナルハンドラ / Handle SIGTSTP signals (keyboard suspend) [詳細] | |
void | signals_init (void) |
OSからのシグナルハンドルを初期化する / Prepare to handle the relevant signals. [詳細] | |
変数 | |
static named_num | gf_desc [] |
struct { | |
int col | |
int row | |
int len | |
char header [20] | |
} | disp_player_line [] |
static byte | likert_color = TERM_WHITE |
bool(* | tombstone_aux )(void) = NULL |
ファイル入出力管理 / Purpose: code dealing with files (and death)
#define DP_CURSE 0x01 |
#define DP_IMM 0x02 |
#define DP_WP 0x08 |
#define ENTRY_AGE 38 |
#define ENTRY_ALIGN 42 |
#define ENTRY_AVG_DMG 30 |
#define ENTRY_BARE_HAND 0 |
#define ENTRY_BASE_AC 10 |
#define ENTRY_BLOWS 28 |
#define ENTRY_CLASS 35 |
#define ENTRY_CUR_EXP 12 |
#define ENTRY_DAY 16 |
#define ENTRY_EXP_ANDR 43 |
#define ENTRY_EXP_TO_ADV 14 |
#define ENTRY_EXP_TO_ADV_ANDR 44 |
#define ENTRY_GOLD 15 |
#define ENTRY_HEIGHT 39 |
#define ENTRY_HP 17 |
#define ENTRY_INFRA 31 |
#define ENTRY_LEFT_HAND1 3 |
#define ENTRY_LEFT_HAND2 4 |
#define ENTRY_LEVEL 11 |
#define ENTRY_MAX_EXP 13 |
#define ENTRY_NAME 32 |
#define ENTRY_PATRON 37 |
#define ENTRY_PLAY_TIME 19 |
#define ENTRY_POSTURE 6 |
#define ENTRY_RACE 34 |
#define ENTRY_REALM 36 |
#define ENTRY_RIGHT_HAND1 2 |
#define ENTRY_RIGHT_HAND2 5 |
#define ENTRY_SEX 33 |
#define ENTRY_SHOOT_HIT_DAM 7 |
#define ENTRY_SHOOT_POWER 8 |
#define ENTRY_SHOTS 29 |
#define ENTRY_SKILL_DEVICE 27 |
#define ENTRY_SKILL_DISARM 26 |
#define ENTRY_SKILL_FIGHT 20 |
#define ENTRY_SKILL_PERCEP 24 |
#define ENTRY_SKILL_SAVING 22 |
#define ENTRY_SKILL_SEARCH 25 |
#define ENTRY_SKILL_SHOOT 21 |
#define ENTRY_SKILL_STEALTH 23 |
#define ENTRY_SOCIAL 41 |
#define ENTRY_SP 18 |
#define ENTRY_SPEED 9 |
#define ENTRY_TWO_HANDS 1 |
#define ENTRY_WEIGHT 40 |
#define GRAVE_LINE_WIDTH 31 |
#define PREF_TYPE_AUTOPICK 1 |
#define PREF_TYPE_HISTPREF 2 |
#define PREF_TYPE_NORMAL 0 |
|
static |
墓石の真ん中に文字列を書き込む / Centers a string within a GRAVE_LINE_WIDTH character string -JWT-
errr check_load | ( | void | ) |
Angbandプレイ禁止ホストのチェック / Handle CHECK_LOAD.
errr check_load_init | ( | void | ) |
Angbandプレイ禁止ホストの設定初期化 / Initialize CHECK_LOAD.
|
static |
スコアファイル出力 Display some character info
errr check_time | ( | void | ) |
Angbandプレイ禁止時刻をチェック / Handle CHECK_TIME.
errr check_time_init | ( | void | ) |
Angbandプレイ禁止時刻の初期化 / Initialize CHECK_TIME.
void close_game | ( | void | ) |
ゲーム終了処理 / Close up the current game (player may or may not be dead)
This function is called only from "main.c" and "signals.c".
u32b counts_read | ( | int | where | ) |
ファイル位置を読み込む
where | ファイルバイト位置 |
ファイル位置をシーク /
fd | ファイルディスクリプタ |
where | ファイルバイト位置 |
flag | FALSEならば現ファイルを超えた位置へシーク時エラー、TRUEなら足りない間を0で埋め尽くす |
ファイル位置に書き込む /
where | ファイルバイト位置 |
count | 書き込む値 |
|
static |
プレイヤーの特性フラグ一種を表示するサブルーチン / Helper function, see below
row | コンソール表示位置の左上行 |
col | コンソール表示位置の左上列 |
header | コンソール上で表示する特性名 |
flag1 | 参照する特性ID |
f | プレイヤーの特性情報構造体 |
mode | 表示オプション |
void display_player | ( | int | mode | ) |
プレイヤーのステータス表示メイン処理 Display the character on the screen (various modes)
mode | 表示モードID |
The top one and bottom two lines are left blank. Mode 0 = standard display with skills Mode 1 = standard display with history Mode 2 = summary of various things Mode 3 = summary of various things (part 2) Mode 4 = mutations
|
static |
プレイヤーの装備一覧をシンボルで並べる Equippy chars
y | 表示するコンソールの行 |
x | 表示するコンソールの列 |
mode | オプション |
|
static |
プレイヤーの特性フラグ一覧表示1 / Special display, part 1
|
static |
プレイヤーの打撃能力修正を表示する
hand | 武器の装備部位ID |
hand_entry | 項目ID |
|
static |
プレイヤーステータス表示の中央部分を表示するサブルーチン Prints the following information on the screen.
|
static |
プレイヤーの特性フラグ一覧表示2a / Special display, part 2a
プレイヤーのステータス1種を出力する
entry | 項目ID |
val | 値を保管した文字列ポインタ |
attr | 項目表示の色 |
|
static |
プレイヤーの特性フラグ一覧表示2 / Special display, part 2
|
static |
プレイヤーの特性フラグ一覧表示2b / Special display, part 2b
How to print out the modifications and sustains. Positive mods with no sustain will be light green. Positive mods with a sustain will be dark green. Sustains (with no modification) will be a dark green 's'. Negative mods (from a curse) will be red. Huge mods (>9), like from MICoMorgoth, will be a '*' No mod, no sustain, will be a slate '.'
|
static |
プレイヤーステータスの1ページ目各種詳細をまとめて表示するサブルーチン Prints ratings on certain abilities
This code is "imitated" elsewhere to "dump" a character sheet.
void do_cmd_help | ( | void | ) |
ヘルプを表示するコマンドのメインルーチン Peruse the On-Line-Help
void do_cmd_save_and_exit | ( | void | ) |
セーブ後にゲーム中断フラグを立てる/ Save the game and exit
void do_cmd_save_game | ( | int | is_autosave | ) |
セーブするコマンドのメインルーチン Save the game
is_autosave | オートセーブ中の処理ならばTRUE |
void do_cmd_suicide | ( | void | ) |
自殺するコマンドのメインルーチン Hack – commit suicide
|
static |
闘技場の情報をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
プレイヤーの職業能力情報をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
プレイヤーのステータス表示をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
所持品の情報をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
我が家と博物館のオブジェクト情報をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
死の直前メッセージ並びに遺言をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
撃破モンスターの情報をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
突然変異の情報をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
オプション情報をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
プレイヤーのペット情報をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
クエスト情報をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
元種族情報をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
元魔法領域情報をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
帰還場所情報をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
|
static |
徳の情報をファイルにダンプする
fff | ファイルポインタ |
void exit_game_panic | ( | void | ) |
異常発生時のゲーム緊急終了処理 / Handle abrupt death of the visual system
This routine is called only in very rare situations, and only by certain visual systems, when they experience fatal errors. XXX XXX Hack – clear the death flag when creating a HANGUP save file so that player can see tombstone when restart.
プレイヤーステータスをファイルダンプ出力する Hack – Dump a character description file
name | 出力ファイル名 |
XXX XXX XXX Allow the "full" flag to dump additional info, and trigger its usage from various places in the code.
void get_name | ( | void | ) |
プレイヤーの名前を変更するコマンドのメインルーチン Gets a name for the character, reacting to name changes.
Assumes that "display_player(0)" has just been called Perhaps we should NOT ask for a name (at "birth()") on Unix machines? XXX XXX What a horrible name for a global function. XXX XXX XXX
ファイルからランダムに行を一つ取得する / Get a random line from a file
file_name | ファイル名 |
entry | 特定条件時のN:タグヘッダID |
output | 出力先の文字列参照ポインタ |
Based on the monster speech patch by Matt Graham,
|
static |
OSからのシグナルを受けて強制終了する / Handle signal – abort, kill, etc.
sig | 受け取ったシグナル |
This function was causing a huge number of problems, so it has been simplified greatly. We keep a global variable which counts the number of times the user attempts to kill the process, and we commit suicide if the user does this a certain number of times. We attempt to give "feedback" to the user as he approaches the suicide thresh-hold, but without penalizing accidental keypresses. To prevent messy accidents, we should reset this global variable whenever the user enters a keypress, or something like that.
|
static |
OSからのシグナルを受けて中断、終了する / Handle signals – simple (interrupt and quit)
sig | 受け取ったシグナル |
This function was causing a huge number of problems, so it has been simplified greatly. We keep a global variable which counts the number of times the user attempts to kill the process, and we commit suicide if the user does this a certain number of times. We attempt to give "feedback" to the user as he approaches the suicide thresh-hold, but without penalizing accidental keypresses. To prevent messy accidents, we should reset this global variable whenever the user enters a keypress, or something like that.
|
static |
OSからのシグナルを受けてサスペンド状態に入る / Handle signals – suspend.
sig | 受け取ったシグナル |
Actually suspend the game, and then resume cleanly
|
static |
|
static |
技能ランクの表示基準を定める Returns a "rating" of x depending on y
x | 技能値 |
y | 技能値に対するランク基準比 |
errr make_character_dump | ( | FILE * | fff | ) |
ダンプ出力のメインルーチン Output the character dump to a file
fff | ファイルポインタ |
|
static |
プレイヤーの職業、種族に応じた耐性フラグを返す Prints ratings on certain abilities
flgs | フラグを保管する配列 |
Obtain the "flags" for the player as if he was an item
|
static |
|
static |
void print_equippy | ( | void | ) |
プレイヤーの装備一覧シンボルを固定位置に表示する
|
static |
墓石のアスキーアート表示 / Display a "tomb-stone"
プレイヤーの生い立ちファイルを読み込む / Process file for player's history editor.
name | ファイル名 |
void process_player_name | ( | bool | sf | ) |
プレイヤーの名前をチェックして修正する Process the player name.
sf | セーブファイル名に合わせた修正を行うならばTRUE |
Extract a clean "base name". Build the savefile name if needed.
pref設定ファイルを読み込み設定を反映させる / Process the "user pref file" with the given name
name | 読み込むファイル名 |
See the functions above for a list of legal "commands". We also accept the special "?" and "%" directives, which allow conditional evaluation and filename inclusion.
process_pref_fileのサブルーチン / Open the "user pref file" and parse it.
name | 読み込むファイル名 |
preftype | prefファイルのタイプ |
Input: v: output buffer array f: final character Output: result
errr process_pref_file_command | ( | char * | buf | ) |
設定ファイルの各行から各種テキスト情報を取得する / Parse a sub-file of the "extra info" (format shown below)
buf | データテキストの参照ポインタ |
Each "action" line has an "action symbol" in the first column, followed by a colon, followed by some command specific info, usually in the form of "tokens" separated by colons or slashes. Blank lines, lines starting with white space, and lines starting with pound signs ("#") are ignored (as comments). Note the use of "tokenize()" to allow the use of both colons and slashes as delimeters, while still allowing final tokens which may contain any characters including "delimiters". Note the use of "strtol()" to allow all "integers" to be encoded in decimal, hexidecimal, or octal form. Note that "monster zero" is used for the "player" attr/char, "object zero" will be used for the "stack" attr/char, and "feature zero" is used for the "nothing" attr/char. Parse another file recursively, see below for details %:<filename> Specify the attr/char values for "monsters" by race index R:<num>:<a>:<c> Specify the attr/char values for "objects" by kind index K:<num>:<a>:<c> Specify the attr/char values for "features" by feature index F:<num>:<a>:<c> Specify the attr/char values for unaware "objects" by kind tval U:<tv>:<a>:<c> Specify the attr/char values for inventory "objects" by kind tval E:<tv>:<a>:<c> Define a macro action, given an encoded macro action A:<str> Create a normal macro, given an encoded macro trigger P:<str> Create a command macro, given an encoded macro trigger C:<str> Create a keyset mapping S:<key>:<key>:<dir> Turn an option off, given its name X:<str> Turn an option on, given its name Y:<str> Specify visual information, given an index, and some data V:<num>:<kv>:<rv>:<gv>:<bv> Specify the set of colors to use when drawing a zapped spell Z:<type>:<str> Specify a macro trigger template and macro trigger names. T:<template>:<modifier chr>:<modifier name1>:<modifier name2>:... T:<trigger>:<keycode>:<shift-keycode>
cptr process_pref_file_expr | ( | char ** | sp, |
char * | fp | ||
) |
process_pref_fileのサブルーチンとして条件分岐処理の解釈と結果を返す / Helper function for "process_pref_file()"
sp | テキスト文字列の参照ポインタ |
fp | 再帰中のポインタ参照 |
Input: v: output buffer array f: final character Output: result
void safe_setuid_drop | ( | void | ) |
ファイルのドロップパーミッションチェック / Hack – drop permissions
void safe_setuid_grab | ( | void | ) |
ファイルのグラブパーミッションチェック / Hack – grab permissions
ファイル内容をコンソールに出力する Recursive file perusal.
show_version | TRUEならばコンソール上にゲームのバージョンを表示する |
name | ファイル名の文字列 |
what | 内容キャプションの文字列 |
line | 表示の現在行 |
mode | オプション |
Process various special text in the input file, including the "menu" structures used by the "help file" system. Return FALSE on 'q' to exit from a deep, otherwise TRUE.
ファイル内容の一行をコンソールに出力する Display single line of on-line help file
str | 出力する文字列 |
cy | コンソールの行 |
shower | 確認中 |
You can insert some special color tag to change text color. Such as... WHITETEXT [[[[y|SOME TEXT WHICH IS DISPLAYED IN YELLOW| WHITETEXT A colored segment is between "[[[[y|" and the last "|". You can use any single character in place of the "|".
|
static |
死亡、引退時の簡易ステータス表示 / Display some character info
void signals_handle_tstp | ( | void | ) |
OSからのSIGTSTPシグナルハンドラ / Handle SIGTSTP signals (keyboard suspend)
void signals_ignore_tstp | ( | void | ) |
OSからのSIGTSTPシグナルを無視する関数 / Ignore SIGTSTP signals (keyboard suspend)
void signals_init | ( | void | ) |
OSからのシグナルハンドルを初期化する / Prepare to handle the relevant signals.
|
static |
プレイヤーの一時的魔法効果による耐性を返す Prints ratings on certain abilities
flgs | フラグを保管する配列 |
|
static |
各種データテキストをトークン単位に分解する / Extract the first few "tokens" from a buffer
buf | データテキストの参照ポインタ |
num | トークンの数 |
tokens | トークンを保管する文字列参照ポインタ配列 |
mode | オプション |
This function uses "colon" and "slash" as the delimeter characters. We never extract more than "num" tokens. The "last" token may include "delimeter" characters, allowing the buffer to include a "string" token. We save pointers to the tokens in "tokens", and return the number found. Hack – Attempt to handle the 'c' character formalism Hack – An empty buffer, or a final delimeter, yields an "empty" token. Hack – We will always extract at least one token
long total_points | ( | void | ) |
スコアを計算する / Hack – Calculates the total number of points earned -JWT-
int col |
struct { ... } disp_player_line[] |
|
static |
char header[20] |
int len |
|
static |
int row |