プレイヤーのステータス管理 / effects of various "objects" [詳細]
#include "angband.h"
関数 | |
void | set_action (int typ) |
プレイヤーの継続行動を設定する。 [詳細] | |
void | reset_tim_flags (void) |
プレイヤーの全ての時限効果をリセットする。 / reset timed flags [詳細] | |
void | dispel_player (void) |
プレイヤーに魔力消去効果を与える。 [詳細] | |
bool | set_mimic (int v, int p, bool do_dec) |
変身効果の継続時間と変身先をセットする / Set "p_ptr->tim_mimic", and "p_ptr->mimic_form", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_blind (int v) |
盲目の継続時間をセットする / Set "p_ptr->blind", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_confused (int v) |
混乱の継続時間をセットする / Set "p_ptr->confused", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_poisoned (int v) |
毒の継続時間をセットする / Set "p_ptr->poisoned", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_afraid (int v) |
恐怖の継続時間をセットする / Set "p_ptr->afraid", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_paralyzed (int v) |
麻痺の継続時間をセットする / Set "p_ptr->paralyzed", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_image (int v) |
幻覚の継続時間をセットする / Set "p_ptr->image", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_fast (int v, bool do_dec) |
加速の継続時間をセットする / Set "p_ptr->fast", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_lightspeed (int v, bool do_dec) |
光速移動の継続時間をセットする / Set "p_ptr->lightspeed", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_slow (int v, bool do_dec) |
減速の継続時間をセットする / Set "p_ptr->slow", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_shield (int v, bool do_dec) |
肌石化の継続時間をセットする / Set "p_ptr->shield", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_tsubureru (int v, bool do_dec) |
つぶれるの継続時間をセットする / Set "p_ptr->tsubureru", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_magicdef (int v, bool do_dec) |
魔法の鎧の継続時間をセットする / Set "p_ptr->magicdef", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_blessed (int v, bool do_dec) |
祝福の継続時間をセットする / Set "p_ptr->blessed", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_hero (int v, bool do_dec) |
士気高揚の継続時間をセットする / Set "p_ptr->hero", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_shero (int v, bool do_dec) |
狂戦士化の継続時間をセットする / Set "p_ptr->shero", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_protevil (int v, bool do_dec) |
対邪悪結界の継続時間をセットする / Set "p_ptr->protevil", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_wraith_form (int v, bool do_dec) |
幽体化の継続時間をセットする / Set "p_ptr->wraith_form", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_invuln (int v, bool do_dec) |
無傷球の継続時間をセットする / Set "p_ptr->invuln", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_tim_esp (int v, bool do_dec) |
時限ESPの継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_esp", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_tim_invis (int v, bool do_dec) |
時限透明視の継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_invis", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_tim_infra (int v, bool do_dec) |
時限赤外線視力の継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_infra", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_tim_regen (int v, bool do_dec) |
時限急回復の継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_regen", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_tim_stealth (int v, bool do_dec) |
隠密の歌の継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_stealth", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_superstealth (bool set) |
超隠密状態をセットする [詳細] | |
bool | set_tim_levitation (int v, bool do_dec) |
一時的浮遊の継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_levitation", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_tim_sh_touki (int v, bool do_dec) |
一時的闘気のオーラの継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_sh_touki", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_tim_sh_fire (int v, bool do_dec) |
一時的火炎のオーラの継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_sh_fire", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_tim_sh_holy (int v, bool do_dec) |
一時的聖なるのオーラの継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_sh_holy", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_tim_eyeeye (int v, bool do_dec) |
目には目をの残り時間をセットする / Set "p_ptr->tim_eyeeye", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_resist_magic (int v, bool do_dec) |
一時的魔法防御の継続時間をセットする / Set "p_ptr->resist_magic", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_tim_reflect (int v, bool do_dec) |
一時的反射の継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_reflect", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_multishadow (int v, bool do_dec) |
bool | set_dustrobe (int v, bool do_dec) |
一時的破片のオーラの継続時間をセットする / Set "p_ptr->dustrobe", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_kabenuke (int v, bool do_dec) |
一時的壁抜けの継続時間をセットする / Set "p_ptr->kabenuke", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_tsuyoshi (int v, bool do_dec) |
オクレ兄さんの継続時間をセットする / Set "p_ptr->tsuyoshi", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_ele_attack (u32b attack_type, int v) |
一時的元素スレイの継続時間をセットする / Set a temporary elemental brand. [詳細] | |
bool | set_ele_immune (u32b immune_type, int v) |
一時的元素免疫の継続時間をセットする / Set a temporary elemental brand. [詳細] | |
bool | set_oppose_acid (int v, bool do_dec) |
一時的酸耐性の継続時間をセットする / Set "p_ptr->oppose_acid", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_oppose_elec (int v, bool do_dec) |
一時的電撃耐性の継続時間をセットする / Set "p_ptr->oppose_elec", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_oppose_fire (int v, bool do_dec) |
一時的火炎耐性の継続時間をセットする / Set "p_ptr->oppose_fire", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_oppose_cold (int v, bool do_dec) |
一時的冷気耐性の継続時間をセットする / Set "p_ptr->oppose_cold", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_oppose_pois (int v, bool do_dec) |
一時的毒耐性の継続時間をセットする / Set "p_ptr->oppose_pois", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_stun (int v) |
朦朧の継続時間をセットする / Set "p_ptr->stun", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_cut (int v) |
出血の継続時間をセットする / Set "p_ptr->cut", notice observable changes [詳細] | |
bool | set_food (int v) |
空腹状態をセットする / Set "p_ptr->food", notice observable changes [詳細] | |
bool | inc_stat (int stat) |
プレイヤーの基本能力値を増加させる / Increases a stat by one randomized level -RAK- [詳細] | |
bool | dec_stat (int stat, int amount, int permanent) |
プレイヤーの基本能力値を減少させる / Decreases a stat by an amount indended to vary from 0 to 100 percent. [詳細] | |
bool | res_stat (int stat) |
プレイヤーの基本能力値を回復させる / Restore a stat. [詳細] | |
bool | hp_player (int num) |
bool | do_dec_stat (int stat) |
bool | do_res_stat (int stat) |
bool | do_inc_stat (int stat) |
bool | restore_level (void) |
bool | lose_all_info (void) |
void | do_poly_wounds (void) |
void | change_race (int new_race, cptr effect_msg) |
void | do_poly_self (void) |
int | take_hit (int damage_type, int damage, cptr hit_from, int monspell) |
void | gain_exp_64 (s32b amount, u32b amount_frac) |
void | gain_exp (s32b amount) |
void | calc_android_exp (void) |
void | lose_exp (s32b amount) |
bool | drain_exp (s32b drain, s32b slip, int hold_exp_prob) |
bool | set_ultimate_res (int v, bool do_dec) |
bool | set_tim_res_nether (int v, bool do_dec) |
bool | set_tim_res_time (int v, bool do_dec) |
bool | choose_ele_attack (void) |
bool | choose_ele_immune (int turn) |
変数 | |
static cptr | desc_stat_pos [] |
static cptr | desc_stat_neg [] |
プレイヤーのステータス管理 / effects of various "objects"
void calc_android_exp | ( | void | ) |
void change_race | ( | int | new_race, |
cptr | effect_msg | ||
) |
bool choose_ele_attack | ( | void | ) |
bool choose_ele_immune | ( | int | turn | ) |
bool dec_stat | ( | int | stat, |
int | amount, | ||
int | permanent | ||
) |
プレイヤーの基本能力値を減少させる / Decreases a stat by an amount indended to vary from 0 to 100 percent.
stat | 減少させるステータスID |
amount | 減少させる基本量 |
permanent | TRUEならば現在の最大値を減少させる |
Amount could be a little higher in extreme cases to mangle very high
stats from massive assaults. -CWS
Note that "permanent" means that the given amount is permanent,
not that the new value becomes permanent. This may not work exactly
as expected, due to "weirdness" in the algorithm, but in general,
if your stat is already drained, the "max" value will not drop all
the way down to the "cur" value.
void dispel_player | ( | void | ) |
プレイヤーに魔力消去効果を与える。
bool do_dec_stat | ( | int | stat | ) |
bool do_inc_stat | ( | int | stat | ) |
void do_poly_self | ( | void | ) |
void do_poly_wounds | ( | void | ) |
bool do_res_stat | ( | int | stat | ) |
void gain_exp | ( | s32b | amount | ) |
bool hp_player | ( | int | num | ) |
bool inc_stat | ( | int | stat | ) |
プレイヤーの基本能力値を増加させる / Increases a stat by one randomized level -RAK-
stat | 上昇させるステータスID |
Note that this function (used by stat potions) now restores
the stat BEFORE increasing it.
bool lose_all_info | ( | void | ) |
void lose_exp | ( | s32b | amount | ) |
bool res_stat | ( | int | stat | ) |
プレイヤーの基本能力値を回復させる / Restore a stat.
Return TRUE only if this actually makes a difference.
stat | 回復ステータスID |
void reset_tim_flags | ( | void | ) |
プレイヤーの全ての時限効果をリセットする。 / reset timed flags
bool restore_level | ( | void | ) |
void set_action | ( | int | typ | ) |
プレイヤーの継続行動を設定する。
typ | 継続行動のID #ACTION_NONE / #ACTION_SEARCH / #ACTION_REST / #ACTION_LEARN / #ACTION_FISH / #ACTION_KAMAE / #ACTION_KATA / #ACTION_SING / #ACTION_HAYAGAKE / #ACTION_SPELL から選択。 |
bool set_afraid | ( | int | v | ) |
恐怖の継続時間をセットする / Set "p_ptr->afraid", notice observable changes
v | 継続時間 |
祝福の継続時間をセットする / Set "p_ptr->blessed", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
bool set_blind | ( | int | v | ) |
盲目の継続時間をセットする / Set "p_ptr->blind", notice observable changes
v | 継続時間 |
Note the use of "PU_UN_LITE" and "PU_UN_VIEW", which is needed to
memorize any terrain features which suddenly become "visible".
Note that blindness is currently the only thing which can affect
"player_can_see_bold()".
bool set_confused | ( | int | v | ) |
混乱の継続時間をセットする / Set "p_ptr->confused", notice observable changes
v | 継続時間 |
bool set_cut | ( | int | v | ) |
出血の継続時間をセットする / Set "p_ptr->cut", notice observable changes
v | 継続時間 |
Note the special code to only notice "range" changes.
一時的破片のオーラの継続時間をセットする / Set "p_ptr->dustrobe", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
一時的元素スレイの継続時間をセットする / Set a temporary elemental brand.
Clear all other brands. Print status messages. -LM-
attack_type | スレイのタイプID |
v | 継続時間 |
一時的元素免疫の継続時間をセットする / Set a temporary elemental brand.
Clear all other brands. Print status messages. -LM-
immune_type | 免疫のタイプID |
v | 継続時間 |
加速の継続時間をセットする / Set "p_ptr->fast", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
bool set_food | ( | int | v | ) |
空腹状態をセットする / Set "p_ptr->food", notice observable changes
v | 継続時間 |
Set "", notice observable changes
The "p_ptr->food" variable can get as large as 20000, allowing the addition of the most "filling" item, Elvish Waybread, which adds 7500 food units, without overflowing the 32767 maximum limit.
Perhaps we should disturb the player with various messages, especially messages about hunger status changes. XXX XXX XXX
Digestion of food is handled in "dungeon.c", in which, normally, the player digests about 20 food units per 100 game turns, more when "fast", more when "regenerating", less with "slow digestion", but when the player is "gorged", he digests 100 food units per 10 game turns, or a full 1000 food units per 100 game turns.
Note that the player's speed is reduced by 10 units while gorged, so if the player eats a single food ration (5000 food units) when full (15000 food units), he will be gorged for (5000/100)*10 = 500 game turns, or 500/(100/5) = 25 player turns (if nothing else is affecting the player speed).
士気高揚の継続時間をセットする / Set "p_ptr->hero", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
bool set_image | ( | int | v | ) |
幻覚の継続時間をセットする / Set "p_ptr->image", notice observable changes
v | 継続時間 |
Note that we must redraw the map when hallucination changes.
無傷球の継続時間をセットする / Set "p_ptr->invuln", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
一時的壁抜けの継続時間をセットする / Set "p_ptr->kabenuke", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
光速移動の継続時間をセットする / Set "p_ptr->lightspeed", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
魔法の鎧の継続時間をセットする / Set "p_ptr->magicdef", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
変身効果の継続時間と変身先をセットする / Set "p_ptr->tim_mimic", and "p_ptr->mimic_form", notice observable changes
v | 継続時間 |
p | 変身内容 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
一時的酸耐性の継続時間をセットする / Set "p_ptr->oppose_acid", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
一時的冷気耐性の継続時間をセットする / Set "p_ptr->oppose_cold", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
一時的電撃耐性の継続時間をセットする / Set "p_ptr->oppose_elec", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
一時的火炎耐性の継続時間をセットする / Set "p_ptr->oppose_fire", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
一時的毒耐性の継続時間をセットする / Set "p_ptr->oppose_pois", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
bool set_paralyzed | ( | int | v | ) |
麻痺の継続時間をセットする / Set "p_ptr->paralyzed", notice observable changes
v | 継続時間 |
bool set_poisoned | ( | int | v | ) |
毒の継続時間をセットする / Set "p_ptr->poisoned", notice observable changes
v | 継続時間 |
対邪悪結界の継続時間をセットする / Set "p_ptr->protevil", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
一時的魔法防御の継続時間をセットする / Set "p_ptr->resist_magic", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
狂戦士化の継続時間をセットする / Set "p_ptr->shero", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
肌石化の継続時間をセットする / Set "p_ptr->shield", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
減速の継続時間をセットする / Set "p_ptr->slow", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
bool set_stun | ( | int | v | ) |
朦朧の継続時間をセットする / Set "p_ptr->stun", notice observable changes
v | 継続時間 |
Note the special code to only notice "range" changes.
超隠密状態をセットする
set | TRUEならば超隠密状態になる。 |
時限ESPの継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_esp", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
目には目をの残り時間をセットする / Set "p_ptr->tim_eyeeye", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
時限赤外線視力の継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_infra", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
時限透明視の継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_invis", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
一時的浮遊の継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_levitation", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
一時的反射の継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_reflect", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
時限急回復の継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_regen", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
一時的火炎のオーラの継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_sh_fire", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
一時的聖なるのオーラの継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_sh_holy", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
一時的闘気のオーラの継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_sh_touki", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
隠密の歌の継続時間をセットする / Set "p_ptr->tim_stealth", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
つぶれるの継続時間をセットする / Set "p_ptr->tsubureru", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
オクレ兄さんの継続時間をセットする / Set "p_ptr->tsuyoshi", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
幽体化の継続時間をセットする / Set "p_ptr->wraith_form", notice observable changes
v | 継続時間 |
do_dec | 現在の継続時間より長い値のみ上書きする |
int take_hit | ( | int | damage_type, |
int | damage, | ||
cptr | hit_from, | ||
int | monspell | ||
) |
|
static |
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static |