Hengband
2.2.1
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ウィザードモードの処理(特別処理中心) / Wizard commands [詳解]
#include "angband.h"
#include "core.h"
#include "term.h"
#include "dungeon.h"
#include "cmd-dump.h"
#include "util.h"
#include "birth.h"
#include "selfinfo.h"
#include "patron.h"
#include "mutation.h"
#include "quest.h"
#include "artifact.h"
#include "player-status.h"
#include "player-effects.h"
#include "player-skill.h"
#include "player-class.h"
#include "player-inventory.h"
#include "spells.h"
#include "spells-object.h"
#include "spells-summon.h"
#include "spells-status.h"
#include "spells-world.h"
#include "spells-floor.h"
#include "object-flavor.h"
#include "object-hook.h"
#include "monster-status.h"
#include "floor.h"
#include "floor-save.h"
#include "grid.h"
#include "dungeon-file.h"
#include "files.h"
#include "monster-spell.h"
#include "bldg.h"
#include "objectkind.h"
#include "targeting.h"
#include "view-mainwindow.h"
#include "world.h"
データ構造 | |
struct | tval_desc |
ベースアイテムの大項目IDの種別名をまとめる構造体 / A structure to hold a tval and its description [詳解] | |
マクロ定義 | |
#define | K_MAX_DEPTH 110 |
アイテムの階層毎生成率を表示する最大階 [詳解] | |
#define | NUM_O_SET 8 |
#define | NUM_O_BIT 32 |
型定義 | |
typedef struct tval_desc | tval_desc |
ベースアイテムの大項目IDの種別名をまとめる構造体 / A structure to hold a tval and its description [詳解] | |
関数 | |
static bool | wiz_dimension_door (void) |
必ず成功するウィザードモード用次元の扉処理 / Wizard Dimension Door [詳解] | |
static void | wiz_create_named_art (void) |
指定されたIDの固定アーティファクトを生成する / Create the artifact of the specified number [詳解] | |
static void | do_cmd_summon_horde (player_type *caster_ptr) |
ウィザードモード用モンスターの群れ生成 / Summon a horde of monsters [詳解] | |
static void | prt_binary (BIT_FLAGS flags, int row, int col) |
32ビット変数のビット配列を並べて描画する / Output a long int in binary format. [詳解] | |
static void | prt_alloc (OBJECT_TYPE_VALUE tval, OBJECT_SUBTYPE_VALUE sval, TERM_LEN row, TERM_LEN col) |
アイテムの階層毎生成率を表示する / Output a rarity graph for a type of object. [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_reset_class (player_type *creature_ptr) |
プレイヤーの職業を変更する [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_bamf (void) |
ウィザードモード用処理としてターゲット中の相手をテレポートバックする / Hack – Teleport to the target [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_change_aux (player_type *creature_ptr) |
プレイヤーの現能力値を調整する Aux function for "do_cmd_wiz_change()". [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_change (player_type *creature_ptr) |
プレイヤーの現能力値を調整する(メインルーチン) Change various "permanent" player variables. [詳解] | |
static void | wiz_display_item (object_type *o_ptr) |
アイテムの詳細ステータスを表示する / Change various "permanent" player variables. [詳解] | |
static KIND_OBJECT_IDX | wiz_create_itemtype (void) |
ベースアイテムのウィザード生成のために大項目IDと小項目IDを取得する / Specify tval and sval (type and subtype of object) originally [詳解] | |
static void | wiz_tweak_item (object_type *o_ptr) |
アイテムの基礎能力値を調整する / Tweak an item [詳解] | |
static void | wiz_reroll_item (player_type *owner_ptr, object_type *o_ptr) |
アイテムの質を選択して再生成する / Apply magic to an item or turn it into an artifact. [詳解] | |
static void | wiz_statistics (object_type *o_ptr) |
検査対象のアイテムを基準とした生成テストを行う / Try to create an item again. [詳解] | |
static void | wiz_quantity_item (object_type *o_ptr) |
検査対象のアイテムの数を変更する / Change the quantity of a the item [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_blue_mage (player_type *caster_ptr) |
青魔導師の魔法を全て習得済みにする / debug command for blue mage [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_play (player_type *creature_ptr) |
アイテム検査のメインルーチン / Play with an item. [詳解] | |
static void | wiz_create_item (player_type *caster_ptr) |
任意のベースアイテム生成のメインルーチン / Wizard routine for creating objects -RAK- [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_cure_all (player_type *creature_ptr) |
プレイヤーを完全回復する / Cure everything instantly [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_jump (player_type *creature_ptr) |
任意のダンジョン及び階層に飛ぶ / Go to any level [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_learn (void) |
全ベースアイテムを鑑定済みにする / Become aware of a lot of objects [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_summon (player_type *caster_ptr, int num) |
現在のフロアに合ったモンスターをランダムに召喚する / Summon some creatures [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_named (player_type *summoner_ptr, MONRACE_IDX r_idx) |
モンスターを種族IDを指定して敵対的に召喚する / Summon a creature of the specified type [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_named_friendly (player_type *summoner_ptr, MONRACE_IDX r_idx) |
モンスターを種族IDを指定してペット召喚する / Summon a creature of the specified type [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_zap (player_type *caster_ptr) |
プレイヤー近辺の全モンスターを消去する / Hack – Delete all nearby monsters [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_zap_all (player_type *caster_ptr) |
フロアに存在する全モンスターを消去する / Hack – Delete all monsters [詳解] | |
static void | do_cmd_wiz_create_feature (player_type *creature_ptr) |
指定された地点の地形IDを変更する / Create desired feature [詳解] | |
static void | do_cmd_dump_options (void) |
現在のオプション設定をダンプ出力する / Hack – Dump option bits usage [詳解] | |
void | do_cmd_debug (player_type *creature_ptr) |
デバッグコマンドを選択する処理のメインルーチン / Ask for and parse a "debug command" The "command_arg" may have been set. [詳解] | |
変数 | |
static tval_desc | tvals [] |
ベースアイテムの大項目IDの種別名定義 / A list of tvals and their textual names [詳解] | |
static const char | listsym [] |
選択処理用キーコード / Global array for converting numbers to a logical list symbol [詳解] | |
ウィザードモードの処理(特別処理中心) / Wizard commands
#define K_MAX_DEPTH 110 |
アイテムの階層毎生成率を表示する最大階
#define NUM_O_BIT 32 |
#define NUM_O_SET 8 |
ベースアイテムの大項目IDの種別名をまとめる構造体 / A structure to hold a tval and its description
void do_cmd_debug | ( | player_type * | creature_ptr | ) |
デバッグコマンドを選択する処理のメインルーチン / Ask for and parse a "debug command" The "command_arg" may have been set.
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static |
現在のオプション設定をダンプ出力する / Hack – Dump option bits usage
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static |
ウィザードモード用モンスターの群れ生成 / Summon a horde of monsters
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static |
ウィザードモード用処理としてターゲット中の相手をテレポートバックする / Hack – Teleport to the target
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static |
青魔導師の魔法を全て習得済みにする / debug command for blue mage
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static |
プレイヤーの現能力値を調整する(メインルーチン) Change various "permanent" player variables.
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static |
プレイヤーの現能力値を調整する Aux function for "do_cmd_wiz_change()".
-RAK-
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static |
指定された地点の地形IDを変更する / Create desired feature
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static |
プレイヤーを完全回復する / Cure everything instantly
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static |
任意のダンジョン及び階層に飛ぶ / Go to any level
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static |
全ベースアイテムを鑑定済みにする / Become aware of a lot of objects
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static |
モンスターを種族IDを指定して敵対的に召喚する / Summon a creature of the specified type
r_idx | モンスター種族ID |
This function is rather dangerous
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static |
モンスターを種族IDを指定してペット召喚する / Summon a creature of the specified type
r_idx | モンスター種族ID |
This function is rather dangerous
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static |
アイテム検査のメインルーチン / Play with an item.
Options include:
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static |
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static |
現在のフロアに合ったモンスターをランダムに召喚する / Summon some creatures
num | 生成処理回数 |
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static |
プレイヤー近辺の全モンスターを消去する / Hack – Delete all nearby monsters
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static |
フロアに存在する全モンスターを消去する / Hack – Delete all monsters
caster_ptr | 術者の参照ポインタ |
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static |
アイテムの階層毎生成率を表示する / Output a rarity graph for a type of object.
tval | ベースアイテムの大項目ID |
sval | ベースアイテムの小項目ID |
row | 表示列 |
col | 表示行 |
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static |
32ビット変数のビット配列を並べて描画する / Output a long int in binary format.
|
static |
任意のベースアイテム生成のメインルーチン / Wizard routine for creating objects -RAK-
Heavily modified to allow magification and artifactification -Bernd-
Note that wizards cannot create objects on top of other objects.
Hack – this routine always makes a "dungeon object", and applies magic to it, and attempts to decline cursed items.
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static |
ベースアイテムのウィザード生成のために大項目IDと小項目IDを取得する / Specify tval and sval (type and subtype of object) originally
by RAK, heavily modified by -Bernd- This function returns the k_idx of an object type, or zero if failed List up to 50 choices in three columns
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static |
指定されたIDの固定アーティファクトを生成する / Create the artifact of the specified number
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static |
必ず成功するウィザードモード用次元の扉処理 / Wizard Dimension Door
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static |
アイテムの詳細ステータスを表示する / Change various "permanent" player variables.
o_ptr | 詳細を表示するアイテム情報の参照ポインタ |
Wizard routines for creating objects -RAK- And for manipulating them! -Bernd-
This has been rewritten to make the whole procedure of debugging objects much easier and more comfortable.
The following functions are meant to play with objects: Create, modify, roll for them (for statistic purposes) and more. The original functions were by RAK. The function to show an item's debug information was written by David Reeve Sward sward. Bernd ( +@CM U.EDUwiebe) lt@m athem atik .hu-b erli n.de
Here are the low-level functions
And now the high-level functions
Note – You do not have to specify "pval" and other item-properties directly. Just apply magic until you are satisfied with the item.
Note – For some items (such as wands, staffs, some rings, etc), you must apply magic, or you will get "broken" or "uncharged" objects.
Note – Redefining artifacts via "do_cmd_wiz_play()" may destroy the artifact. Be careful.
Hack – this function will allow you to create multiple artifacts. This "feature" may induce crashes or other nasty effects. Just display an item's properties (debug-info) Originally by David Reeve Sward sward Verbose item flags by -Bernd- +@CM U.EDU
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static |
検査対象のアイテムの数を変更する / Change the quantity of a the item
o_ptr | 変更するアイテム情報構造体の参照ポインタ |
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static |
アイテムの質を選択して再生成する / Apply magic to an item or turn it into an artifact.
-Bernd-
o_ptr | 再生成の対象となるアイテム情報の参照ポインタ |
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static |
検査対象のアイテムを基準とした生成テストを行う / Try to create an item again.
Output some statistics. -Bernd-
o_ptr | 生成テストの基準となるアイテム情報の参照ポインタ |
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static |
アイテムの基礎能力値を調整する / Tweak an item
o_ptr | 調整するアイテムの参照ポインタ |
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static |
選択処理用キーコード / Global array for converting numbers to a logical list symbol
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static |
ベースアイテムの大項目IDの種別名定義 / A list of tvals and their textual names