Hengband  2.2.1
trap.h
[詳解]
1 
2 extern void init_normal_traps(void);
3 extern FEAT_IDX choose_random_trap(void);
4 extern void disclose_grid(POSITION y, POSITION x);
5 extern void place_trap(floor_type *floor_ptr, POSITION y, POSITION x);
6 extern void hit_trap(player_type *trapped_ptr, bool break_trap);
7 
8 extern const int chest_traps[64];
9 
10 /*!
11  * 箱のトラップ定義 Chest trap flags
12  */
13 #define CHEST_LOSE_STR 0x0001 /*!< 箱のトラップ: STR減少の毒針 */
14 #define CHEST_LOSE_CON 0x0002 /*!< 箱のトラップ: CON減少の毒針 */
15 #define CHEST_POISON 0x0004 /*!< 箱のトラップ: 毒針 */
16 #define CHEST_PARALYZE 0x0008 /*!< 箱のトラップ: 麻痺ガス */
17 #define CHEST_EXPLODE 0x0010 /*!< 箱のトラップ: 爆発 */
18 #define CHEST_SUMMON 0x0020 /*!< 箱のトラップ: 召喚のルーン(モンスター) */
19 #define CHEST_SCATTER 0x0040 /*!< 箱のトラップ: アイテム散乱 */
20 #define CHEST_E_SUMMON 0x0080 /*!< 箱のトラップ: 召喚のルーン(エレメンタル) */
21 #define CHEST_BIRD_STORM 0x0100 /*!< 箱のトラップ: 召喚のルーン(鳥) */
22 #define CHEST_H_SUMMON 0x0200 /*!< 箱のトラップ: 召喚のルーン(強敵) */
23 #define CHEST_RUNES_OF_EVIL 0x0400 /*!< 箱のトラップ: 邪悪なルーン */
24 #define CHEST_ALARM 0x0800 /*!< 箱のトラップ: 警報装置 */
25 
26 /* Types of normal traps */
27 #define NOT_TRAP -1
28 #define TRAP_TRAPDOOR 0
29 #define TRAP_PIT 1
30 #define TRAP_SPIKED_PIT 2
31 #define TRAP_POISON_PIT 3
32 #define TRAP_TY_CURSE 4
33 #define TRAP_TELEPORT 5
34 #define TRAP_FIRE 6
35 #define TRAP_ACID 7
36 #define TRAP_SLOW 8
37 
38 #define TRAP_LOSE_STR 9
39 #define TRAP_LOSE_DEX 10
40 #define TRAP_LOSE_CON 11
41 #define TRAP_BLIND 12
42 #define TRAP_CONFUSE 13
43 #define TRAP_POISON 14
44 #define TRAP_SLEEP 15
45 #define TRAP_TRAPS 16
46 #define TRAP_ALARM 17
47 
48 #define MAX_NORMAL_TRAPS 18
49 
50 
51 /* Types of special traps */
52 #define TRAP_OPEN 18
53 #define TRAP_ARMAGEDDON 19
54 #define TRAP_PIRANHA 20
55 
56 
57 
58 /* See init_feat_variables() in init2.c */
Definition: floor.h:85
void hit_trap(player_type *trapped_ptr, bool break_trap)
プレイヤーへのトラップ作動処理メインルーチン / Handle player hitting a real trap
Definition: trap.c:405
const int chest_traps[64]
箱のトラップテーブル
Definition: trap.c:40
FEAT_IDX choose_random_trap(void)
基本トラップをランダムに選択する / Get random trap
Definition: trap.c:147
s32b POSITION
ゲーム中の座標型を定義
Definition: h-type.h:146
void disclose_grid(POSITION y, POSITION x)
マスに存在する隠しトラップを公開する / Disclose an invisible trap
Definition: trap.c:179
void place_trap(floor_type *floor_ptr, POSITION y, POSITION x)
マスをトラップを配置する / The location must be a legal, naked, floor grid.
Definition: trap.c:208
Definition: player-status.h:86
void init_normal_traps(void)
タグに従って、基本トラップテーブルを初期化する / Initialize arrays for normal traps
Definition: trap.c:113
s16b FEAT_IDX
ゲーム中の地形ID型を定義
Definition: h-type.h:115