Hengband
2.2.1
|
マクロ定義 | |
#define | CHEST_LOSE_STR 0x0001 |
箱のトラップ定義 Chest trap flags [詳解] | |
#define | CHEST_LOSE_CON 0x0002 |
箱のトラップ: CON減少の毒針 [詳解] | |
#define | CHEST_POISON 0x0004 |
箱のトラップ: 毒針 [詳解] | |
#define | CHEST_PARALYZE 0x0008 |
箱のトラップ: 麻痺ガス [詳解] | |
#define | CHEST_EXPLODE 0x0010 |
箱のトラップ: 爆発 [詳解] | |
#define | CHEST_SUMMON 0x0020 |
箱のトラップ: 召喚のルーン(モンスター) [詳解] | |
#define | CHEST_SCATTER 0x0040 |
箱のトラップ: アイテム散乱 [詳解] | |
#define | CHEST_E_SUMMON 0x0080 |
箱のトラップ: 召喚のルーン(エレメンタル) [詳解] | |
#define | CHEST_BIRD_STORM 0x0100 |
箱のトラップ: 召喚のルーン(鳥) [詳解] | |
#define | CHEST_H_SUMMON 0x0200 |
箱のトラップ: 召喚のルーン(強敵) [詳解] | |
#define | CHEST_RUNES_OF_EVIL 0x0400 |
箱のトラップ: 邪悪なルーン [詳解] | |
#define | CHEST_ALARM 0x0800 |
箱のトラップ: 警報装置 [詳解] | |
#define | NOT_TRAP -1 |
#define | TRAP_TRAPDOOR 0 |
#define | TRAP_PIT 1 |
#define | TRAP_SPIKED_PIT 2 |
#define | TRAP_POISON_PIT 3 |
#define | TRAP_TY_CURSE 4 |
#define | TRAP_TELEPORT 5 |
#define | TRAP_FIRE 6 |
#define | TRAP_ACID 7 |
#define | TRAP_SLOW 8 |
#define | TRAP_LOSE_STR 9 |
#define | TRAP_LOSE_DEX 10 |
#define | TRAP_LOSE_CON 11 |
#define | TRAP_BLIND 12 |
#define | TRAP_CONFUSE 13 |
#define | TRAP_POISON 14 |
#define | TRAP_SLEEP 15 |
#define | TRAP_TRAPS 16 |
#define | TRAP_ALARM 17 |
#define | MAX_NORMAL_TRAPS 18 |
#define | TRAP_OPEN 18 |
#define | TRAP_ARMAGEDDON 19 |
#define | TRAP_PIRANHA 20 |
関数 | |
void | init_normal_traps (void) |
タグに従って、基本トラップテーブルを初期化する / Initialize arrays for normal traps [詳解] | |
FEAT_IDX | choose_random_trap (void) |
基本トラップをランダムに選択する / Get random trap [詳解] | |
void | disclose_grid (POSITION y, POSITION x) |
マスに存在する隠しトラップを公開する / Disclose an invisible trap [詳解] | |
void | place_trap (floor_type *floor_ptr, POSITION y, POSITION x) |
マスをトラップを配置する / The location must be a legal, naked, floor grid. [詳解] | |
void | hit_trap (player_type *trapped_ptr, bool break_trap) |
プレイヤーへのトラップ作動処理メインルーチン / Handle player hitting a real trap [詳解] | |
変数 | |
const int | chest_traps [64] |
箱のトラップテーブル [詳解] | |
#define CHEST_ALARM 0x0800 |
箱のトラップ: 警報装置
#define CHEST_BIRD_STORM 0x0100 |
箱のトラップ: 召喚のルーン(鳥)
#define CHEST_E_SUMMON 0x0080 |
箱のトラップ: 召喚のルーン(エレメンタル)
#define CHEST_EXPLODE 0x0010 |
箱のトラップ: 爆発
#define CHEST_H_SUMMON 0x0200 |
箱のトラップ: 召喚のルーン(強敵)
#define CHEST_LOSE_CON 0x0002 |
箱のトラップ: CON減少の毒針
#define CHEST_LOSE_STR 0x0001 |
箱のトラップ定義 Chest trap flags
箱のトラップ: STR減少の毒針
#define CHEST_PARALYZE 0x0008 |
箱のトラップ: 麻痺ガス
#define CHEST_POISON 0x0004 |
箱のトラップ: 毒針
#define CHEST_RUNES_OF_EVIL 0x0400 |
箱のトラップ: 邪悪なルーン
#define CHEST_SCATTER 0x0040 |
箱のトラップ: アイテム散乱
#define CHEST_SUMMON 0x0020 |
箱のトラップ: 召喚のルーン(モンスター)
#define MAX_NORMAL_TRAPS 18 |
#define NOT_TRAP -1 |
#define TRAP_ACID 7 |
#define TRAP_ALARM 17 |
#define TRAP_ARMAGEDDON 19 |
#define TRAP_BLIND 12 |
#define TRAP_CONFUSE 13 |
#define TRAP_FIRE 6 |
#define TRAP_LOSE_CON 11 |
#define TRAP_LOSE_DEX 10 |
#define TRAP_LOSE_STR 9 |
#define TRAP_OPEN 18 |
#define TRAP_PIRANHA 20 |
#define TRAP_PIT 1 |
#define TRAP_POISON 14 |
#define TRAP_POISON_PIT 3 |
#define TRAP_SLEEP 15 |
#define TRAP_SLOW 8 |
#define TRAP_SPIKED_PIT 2 |
#define TRAP_TELEPORT 5 |
#define TRAP_TRAPDOOR 0 |
#define TRAP_TRAPS 16 |
#define TRAP_TY_CURSE 4 |
FEAT_IDX choose_random_trap | ( | void | ) |
基本トラップをランダムに選択する / Get random trap
This routine should be redone to reflect trap "level".
That is, it does not make sense to have spiked pits at 50 feet.
Actually, it is not this routine, but the "trap instantiation"
code, which should also check for "trap doors" on quest levels.
マスに存在する隠しトラップを公開する / Disclose an invisible trap
y | 秘匿したいマスのY座標 |
x | 秘匿したいマスのX座標 |
void hit_trap | ( | player_type * | trapped_ptr, |
bool | break_trap | ||
) |
プレイヤーへのトラップ作動処理メインルーチン / Handle player hitting a real trap
break_trap | 作動後のトラップ破壊が確定しているならばTRUE |
void init_normal_traps | ( | void | ) |
タグに従って、基本トラップテーブルを初期化する / Initialize arrays for normal traps
void place_trap | ( | floor_type * | floor_ptr, |
POSITION | y, | ||
POSITION | x | ||
) |
マスをトラップを配置する / The location must be a legal, naked, floor grid.
y | 配置したいマスのY座標 |
x | 配置したいマスのX座標 |
const int chest_traps[64] |
箱のトラップテーブル
Each chest has a certain set of traps, determined by pval Each chest has a "pval" from 1 to the chest level (max 55) If the "pval" is negative then the trap has been disarmed The "pval" of a chest determines the quality of its treasure Note that disarming a trap on a chest also removes the lock.