Hengband
2.2.1
|
マクロ定義 | |
#define | TARGET_KILL 0x01 |
モンスターへの狙いをつける(視界内モンスターのみクエリ対象) / Target monsters [詳解] | |
#define | TARGET_LOOK 0x02 |
"L"ookコマンド向けの既存情報確認向け(全ての有為な情報をクエリ対象) / Describe grid fully [詳解] | |
#define | TARGET_XTRA 0x04 |
現在未使用 / Currently unused flag [詳解] | |
#define | TARGET_GRID 0x08 |
全てのマス対象にする(現在未使用) / Select from all grids [詳解] | |
関数 | |
void | panel_bounds_center (void) |
コンソール上におけるマップ表示の左上位置を返す / Calculates current boundaries Called below and from "do_cmd_locate()". [詳解] | |
void | verify_panel (void) |
マップ描画のフォーカスを当てるべき座標を更新する [詳解] | |
bool | target_able (MONSTER_IDX m_idx) |
bool | target_okay (void) |
bool | target_set (BIT_FLAGS mode) |
void | target_set_prepare_look (void) |
bool | get_aim_dir (DIRECTION *dp) |
bool | get_hack_dir (DIRECTION *dp) |
bool | get_direction (DIRECTION *dp, bool allow_under, bool with_steed) |
bool | get_rep_dir (DIRECTION *dp, bool under) |
bool | tgt_pt (POSITION *x, POSITION *y) |
変数 | |
MONSTER_IDX | target_who |
POSITION | target_col |
POSITION | target_row |
#define TARGET_GRID 0x08 |
全てのマス対象にする(現在未使用) / Select from all grids
#define TARGET_KILL 0x01 |
モンスターへの狙いをつける(視界内モンスターのみクエリ対象) / Target monsters
#define TARGET_LOOK 0x02 |
"L"ookコマンド向けの既存情報確認向け(全ての有為な情報をクエリ対象) / Describe grid fully
#define TARGET_XTRA 0x04 |
現在未使用 / Currently unused flag
void panel_bounds_center | ( | void | ) |
コンソール上におけるマップ表示の左上位置を返す / Calculates current boundaries Called below and from "do_cmd_locate()".
bool target_able | ( | MONSTER_IDX | m_idx | ) |
bool target_okay | ( | void | ) |
void target_set_prepare_look | ( | void | ) |
void verify_panel | ( | void | ) |
マップ描画のフォーカスを当てるべき座標を更新する
Given an row (y) and col (x), this routine detects when a move off the screen has occurred and figures new borders. -RAK- "Update" forces a "full update" to take place. The map is reprinted if necessary, and "TRUE" is returned.
POSITION target_col |
POSITION target_row |
MONSTER_IDX target_who |