Hengband  2.2.1
関数 | 変数
targeting.c ファイル
#include "angband.h"
#include "util.h"
#include "core.h"
#include "term.h"
#include "targeting.h"
#include "bldg.h"
#include "cmd-pet.h"
#include "dungeon-file.h"
#include "object-curse.h"
#include "object-flavor.h"
#include "monster.h"
#include "monsterrace-hook.h"
#include "objectkind-hook.h"
#include "sort.h"
#include "spells-summon.h"
#include "grid.h"
#include "floor.h"
#include "floor-events.h"
#include "floor-town.h"
#include "player-move.h"
#include "player-status.h"
#include "monster-status.h"
#include "view-mainwindow.h"
#include "feature.h"
#include "quest.h"
#include "dungeon.h"
#include "spells.h"
#include "world.h"
targeting.c の依存先関係図:

関数

void panel_bounds_center (void)
 コンソール上におけるマップ表示の左上位置を返す / Calculates current boundaries Called below and from "do_cmd_locate()". [詳解]
 
static bool change_panel_xy (POSITION y, POSITION x)
 フォーカスを当てるべきマップ描画の基準座標を指定する [詳解]
 
void verify_panel (void)
 マップ描画のフォーカスを当てるべき座標を更新する [詳解]
 
bool target_able (MONSTER_IDX m_idx)
 
bool target_okay (void)
 
static POSITION_IDX target_pick (POSITION y1, POSITION x1, POSITION dy, POSITION dx)
 
static bool target_set_accept (POSITION y, POSITION x)
 
static void target_set_prepare (BIT_FLAGS mode)
 
void target_set_prepare_look (void)
 
static void evaluate_monster_exp (char *buf, monster_type *m_ptr)
 
static char target_set_aux (player_type *subject_ptr, POSITION y, POSITION x, BIT_FLAGS mode, concptr info)
 
bool target_set (BIT_FLAGS mode)
 
bool get_aim_dir (DIRECTION *dp)
 
bool get_direction (DIRECTION *dp, bool allow_under, bool with_steed)
 
bool get_rep_dir (DIRECTION *dp, bool under)
 
static bool tgt_pt_accept (POSITION y, POSITION x)
 
static void tgt_pt_prepare (void)
 
bool tgt_pt (POSITION *x_ptr, POSITION *y_ptr)
 
bool get_hack_dir (DIRECTION *dp)
 

変数

MONSTER_IDX target_who
 
POSITION target_col
 
POSITION target_row
 
bool show_gold_on_floor = FALSE
 

関数詳解

◆ change_panel_xy()

static bool change_panel_xy ( POSITION  y,
POSITION  x 
)
static

フォーカスを当てるべきマップ描画の基準座標を指定する

引数
y変更先のフロアY座標
x変更先のフロアX座標

Handle a request to change the current panel Return TRUE if the panel was changed. Also used in do_cmd_locate

戻り値
実際に再描画が必要だった場合TRUEを返す
呼び出し関係図:
被呼び出し関係図:

◆ evaluate_monster_exp()

static void evaluate_monster_exp ( char *  buf,
monster_type m_ptr 
)
static
呼び出し関係図:
被呼び出し関係図:

◆ get_aim_dir()

bool get_aim_dir ( DIRECTION dp)
呼び出し関係図:

◆ get_direction()

bool get_direction ( DIRECTION dp,
bool  allow_under,
bool  with_steed 
)
呼び出し関係図:

◆ get_hack_dir()

bool get_hack_dir ( DIRECTION dp)
呼び出し関係図:

◆ get_rep_dir()

bool get_rep_dir ( DIRECTION dp,
bool  under 
)
呼び出し関係図:

◆ panel_bounds_center()

void panel_bounds_center ( void  )

コンソール上におけるマップ表示の左上位置を返す / Calculates current boundaries Called below and from "do_cmd_locate()".

戻り値
なし
呼び出し関係図:

◆ target_able()

bool target_able ( MONSTER_IDX  m_idx)
呼び出し関係図:

◆ target_okay()

bool target_okay ( void  )
呼び出し関係図:

◆ target_pick()

static POSITION_IDX target_pick ( POSITION  y1,
POSITION  x1,
POSITION  dy,
POSITION  dx 
)
static
被呼び出し関係図:

◆ target_set()

bool target_set ( BIT_FLAGS  mode)
呼び出し関係図:

◆ target_set_accept()

static bool target_set_accept ( POSITION  y,
POSITION  x 
)
static
被呼び出し関係図:

◆ target_set_aux()

static char target_set_aux ( player_type subject_ptr,
POSITION  y,
POSITION  x,
BIT_FLAGS  mode,
concptr  info 
)
static

Display list of items

呼び出し関係図:
被呼び出し関係図:

◆ target_set_prepare()

static void target_set_prepare ( BIT_FLAGS  mode)
static
呼び出し関係図:
被呼び出し関係図:

◆ target_set_prepare_look()

void target_set_prepare_look ( void  )
呼び出し関係図:

◆ tgt_pt()

bool tgt_pt ( POSITION x_ptr,
POSITION y_ptr 
)
呼び出し関係図:

◆ tgt_pt_accept()

static bool tgt_pt_accept ( POSITION  y,
POSITION  x 
)
static
被呼び出し関係図:

◆ tgt_pt_prepare()

static void tgt_pt_prepare ( void  )
static
呼び出し関係図:
被呼び出し関係図:

◆ verify_panel()

void verify_panel ( void  )

マップ描画のフォーカスを当てるべき座標を更新する

Given an row (y) and col (x), this routine detects when a move off the screen has occurred and figures new borders. -RAK- "Update" forces a "full update" to take place. The map is reprinted if necessary, and "TRUE" is returned.

戻り値
実際に再描画が必要だった場合TRUEを返す
呼び出し関係図:

変数詳解

◆ show_gold_on_floor

bool show_gold_on_floor = FALSE

◆ target_col

POSITION target_col

◆ target_row

POSITION target_row

◆ target_who

MONSTER_IDX target_who