Hengband
2.2.1
|
データ構造 | |
struct | high_score |
マクロ定義 | |
#define | MAX_HISCORES 999 |
スコア情報保存の最大数 / Maximum number of high scores in the high score file [詳解] | |
型定義 | |
typedef struct high_score | high_score |
関数 | |
void | display_scores_aux (int from, int to, int note, high_score *score) |
指定された順位範囲でスコアを並べて表示する / Display the scores in a given range. [詳解] | |
void | display_scores (int from, int to) |
スコア表示処理メインルーチン / Hack – Display the scores in a given range and quit. [詳解] | |
void | kingly (player_type *winner_ptr) |
勝利者用の引退演出処理 / Change the player into a King! -RAK- [詳解] | |
bool | send_world_score (bool do_send) |
スコアサーバへの転送処理 [詳解] | |
errr | top_twenty (player_type *current_player_ptr) |
スコアの過去二十位内ランキングを表示する Enters a players name on a hi-score table, if "legal", and in any case, displays some relevant portion of the high score list. [詳解] | |
errr | predict_score (player_type *creature_ptr) |
プレイヤーの現在のスコアをランキングに挟む / Predict the players location, and display it. [詳解] | |
void | race_legends (void) |
スコアランキングの簡易表示(種族毎)メインルーチン / Race Legends -KMW- [詳解] | |
void | race_score (int race_num) |
スコアランキングの簡易表示(種族毎)サブルーチン / Race Legends -KMW- [詳解] | |
void | show_highclass (player_type *current_player_ptr) |
スコアランキングの簡易表示 / show_highclass - selectively list highscores based on class -KMW- [詳解] | |
bool | check_score (void) |
スコアファイル出力 Display some character info [詳解] | |
変数 | |
int | highscore_fd |
#define MAX_HISCORES 999 |
スコア情報保存の最大数 / Maximum number of high scores in the high score file
typedef struct high_score high_score |
bool check_score | ( | void | ) |
スコアファイル出力 Display some character info
void display_scores | ( | int | from, |
int | to | ||
) |
スコア表示処理メインルーチン / Hack – Display the scores in a given range and quit.
from | 順位先頭 |
to | 順位末尾 |
This function is only called from "main.c" when the user asks to see the "high scores".
void display_scores_aux | ( | int | from, |
int | to, | ||
int | note, | ||
high_score * | score | ||
) |
指定された順位範囲でスコアを並べて表示する / Display the scores in a given range.
from | 順位先頭 |
to | 順位末尾 |
note | 黄色表示でハイライトする順位 |
score | スコア配列参照ポインタ |
Assumes the high score list is already open. Only five entries per line, too much info.
Mega-Hack -- allow "fake" entry at the given position.
void kingly | ( | player_type * | winner_ptr | ) |
勝利者用の引退演出処理 / Change the player into a King! -RAK-
errr predict_score | ( | player_type * | creature_ptr | ) |
プレイヤーの現在のスコアをランキングに挟む / Predict the players location, and display it.
void race_legends | ( | void | ) |
スコアランキングの簡易表示(種族毎)メインルーチン / Race Legends -KMW-
void race_score | ( | int | race_num | ) |
スコアランキングの簡易表示(種族毎)サブルーチン / Race Legends -KMW-
race_num | 種族ID |
スコアサーバへの転送処理
do_send | 実際に転送ア処置を行うか否か |
void show_highclass | ( | player_type * | current_player_ptr | ) |
スコアランキングの簡易表示 / show_highclass - selectively list highscores based on class -KMW-
errr top_twenty | ( | player_type * | current_player_ptr | ) |
スコアの過去二十位内ランキングを表示する Enters a players name on a hi-score table, if "legal", and in any case, displays some relevant portion of the high score list.
current_player_ptr | スコアに適用するための現在プレイヤークリーチャー参照ポインタ |
Assumes "signals_ignore_tstp()" has been called.
int highscore_fd |