Hengband
2.2.1
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各職業の特殊技能実装 / Special magics [詳解]
#include "angband.h"
#include "core.h"
#include "util.h"
#include "mind.h"
#include "floor.h"
#include "melee.h"
#include "spells.h"
#include "spells-summon.h"
#include "avatar.h"
#include "player-move.h"
#include "player-status.h"
#include "player-class.h"
#include "spells-status.h"
#include "cmd-spell.h"
#include "spells-floor.h"
#include "feature.h"
#include "grid.h"
#include "cmd-basic.h"
#include "monster-status.h"
#include "player-effects.h"
#include "player-damage.h"
#include "view-mainwindow.h"
#include "targeting.h"
#include "realm-song.h"
関数 | |
void | mindcraft_info (char *p, int use_mind, int power) |
特殊技能の効果情報をまとめたフォーマットを返す [詳解] | |
static bool_hack | get_mind_power (SPELL_IDX *sn, bool only_browse) |
使用可能な特殊技能を選択する / Allow user to choose a mindcrafter power. [詳解] | |
static bool | cast_mindcrafter_spell (player_type *caster_ptr, int spell) |
超能力の発動 / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'mindcrafter'. [詳解] | |
static bool | cast_force_spell (player_type *caster_ptr, int spell) |
練気術の発動 / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'ForceTrainer'. [詳解] | |
static int | number_of_mirrors (void) |
現在フロアに存在している鏡の数を数える / calculate mirrors [詳解] | |
static bool | cast_mirror_spell (player_type *caster_ptr, int spell) |
鏡魔法の発動 / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'Mirror magic'. [詳解] | |
static bool | cast_berserk_spell (player_type *caster_ptr, int spell) |
怒りの発動 / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'berserker'. [詳解] | |
static bool | cast_ninja_spell (player_type *caster_ptr, int spell) |
忍術の発動 / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'ninja'. [詳解] | |
void | do_cmd_mind (void) |
特殊技能コマンドのメインルーチン / [詳解] | |
void | do_cmd_mind_browse (void) |
現在プレイヤーが使用可能な特殊技能の一覧表示 / [詳解] | |
変数 | |
mind_power const | mind_powers [5] |
特殊技能の一覧テーブル [詳解] | |
static concptr const | mind_tips [5][MAX_MIND_POWERS] |
特殊能力の解説文字列 [詳解] | |
各職業の特殊技能実装 / Special magics
mind.cとあるが実際には超能力者、練気術師、狂戦士、鏡使い、忍者までの 特殊技能を揃えて実装している。
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static |
怒りの発動 / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'berserker'.
spell | 発動する特殊技能のID |
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static |
練気術の発動 / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'ForceTrainer'.
spell | 発動する特殊技能のID |
|
static |
超能力の発動 / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'mindcrafter'.
spell | 発動する特殊技能のID |
|
static |
鏡魔法の発動 / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'Mirror magic'.
spell | 発動する特殊技能のID |
|
static |
忍術の発動 / do_cmd_cast calls this function if the player's class is 'ninja'.
spell | 発動する特殊技能のID |
void do_cmd_mind | ( | void | ) |
特殊技能コマンドのメインルーチン /
void do_cmd_mind_browse | ( | void | ) |
現在プレイヤーが使用可能な特殊技能の一覧表示 /
使用可能な特殊技能を選択する / Allow user to choose a mindcrafter power.
sn | 選択した特殊技能ID、キャンセルの場合-1、不正な選択の場合-2を返す |
only_browse | 一覧を見るだけの場合TRUEを返す |
If a valid spell is chosen, saves it in '*sn' and returns TRUE
If the user hits escape, returns FALSE, and set '*sn' to -1
If there are no legal choices, returns FALSE, and sets '*sn' to -2
The "prompt" should be "cast", "recite", or "study"
The "known" should be TRUE for cast/pray, FALSE for study
nb: This function has a (trivial) display bug which will be obvious
when you run it. It's probably easy to fix but I haven't tried,
sorry.
void mindcraft_info | ( | char * | p, |
int | use_mind, | ||
int | power | ||
) |
特殊技能の効果情報をまとめたフォーマットを返す
p | 情報を返す文字列参照ポインタ |
use_mind | 職業毎の特殊技能ID |
power | モンスター魔法のID |
|
static |
現在フロアに存在している鏡の数を数える / calculate mirrors
mind_power const mind_powers[5] |
特殊技能の一覧テーブル
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static |
特殊能力の解説文字列