Hengband  2.2.1
データ構造 | マクロ定義 | 関数 | 変数
floor-save.h ファイル
被依存関係図:

[ソースコード]

データ構造

struct  saved_floor_type
 

マクロ定義

#define MAX_SAVED_FLOORS   20
 保存フロアの最大数 / Maximum number of saved floors. [詳解]
 
#define CFM_UP   0x0001 /* Move up */
 
#define CFM_DOWN   0x0002 /* Move down */
 
#define CFM_LONG_STAIRS   0x0004 /* Randomly occurred long stairs/shaft */
 
#define CFM_XXX   0x0008 /* XXX */
 
#define CFM_SHAFT   0x0010 /* Shaft */
 
#define CFM_RAND_PLACE   0x0020 /* Arrive at random grid */
 
#define CFM_RAND_CONNECT   0x0040 /* Connect with random stairs */
 
#define CFM_SAVE_FLOORS   0x0080 /* Save floors */
 
#define CFM_NO_RETURN   0x0100 /* Flee from random quest etc... */
 
#define CFM_FIRST_FLOOR   0x0200 /* Create exit from the dungeon */
 

関数

void init_saved_floors (bool force)
 保存フロア配列を初期化する / Initialize saved_floors array. [詳解]
 
void change_floor (player_type *creature_ptr)
 フロアの切り替え処理 / Enter new floor. [詳解]
 
void leave_floor (player_type *creature_ptr)
 現在のフロアを離れるに伴って行なわれる保存処理 / Maintain quest monsters, mark next floor_id at stairs, save current floor, and prepare to enter next floor. [詳解]
 
void clear_saved_floor_files (void)
 保存フロア用テンポラリファイルを削除する / Kill temporal files [詳解]
 
saved_floor_typeget_sf_ptr (FLOOR_IDX floor_id)
 保存フロアIDから参照ポインタを得る / Get a pointer for an item of the saved_floors array. [詳解]
 
FLOOR_IDX get_new_floor_id (void)
 新規に利用可能な保存フロアを返す / Initialize new saved floor and get its floor id. [詳解]
 
void prepare_change_floor_mode (BIT_FLAGS mode)
 フロア切り替え時の処理フラグを追加する / Prepare mode flags of changing floor [詳解]
 
void precalc_cur_num_of_pet (void)
 フロア移動時にペットを伴った場合の準備処理 / Pre-calculate the racial counters of preserved pets [詳解]
 

変数

u32b saved_floor_file_sign
 
FLOOR_IDX max_floor_id
 

マクロ定義詳解

◆ CFM_DOWN

#define CFM_DOWN   0x0002 /* Move down */

◆ CFM_FIRST_FLOOR

#define CFM_FIRST_FLOOR   0x0200 /* Create exit from the dungeon */

◆ CFM_LONG_STAIRS

#define CFM_LONG_STAIRS   0x0004 /* Randomly occurred long stairs/shaft */

◆ CFM_NO_RETURN

#define CFM_NO_RETURN   0x0100 /* Flee from random quest etc... */

◆ CFM_RAND_CONNECT

#define CFM_RAND_CONNECT   0x0040 /* Connect with random stairs */

◆ CFM_RAND_PLACE

#define CFM_RAND_PLACE   0x0020 /* Arrive at random grid */

◆ CFM_SAVE_FLOORS

#define CFM_SAVE_FLOORS   0x0080 /* Save floors */

◆ CFM_SHAFT

#define CFM_SHAFT   0x0010 /* Shaft */

◆ CFM_UP

#define CFM_UP   0x0001 /* Move up */

◆ CFM_XXX

#define CFM_XXX   0x0008 /* XXX */

◆ MAX_SAVED_FLOORS

#define MAX_SAVED_FLOORS   20

保存フロアの最大数 / Maximum number of saved floors.

関数詳解

◆ change_floor()

void change_floor ( player_type creature_ptr)

フロアの切り替え処理 / Enter new floor.

戻り値
なし

If the floor is an old saved floor, it will be
restored from the temporal file. If the floor is new one, new p_ptr->current_floor_ptr->grid_array
will be generated.

呼び出し関係図:

◆ clear_saved_floor_files()

void clear_saved_floor_files ( void  )

保存フロア用テンポラリファイルを削除する / Kill temporal files

Should be called just before the game quit.

戻り値
なし
呼び出し関係図:

◆ get_new_floor_id()

FLOOR_IDX get_new_floor_id ( void  )

新規に利用可能な保存フロアを返す / Initialize new saved floor and get its floor id.

戻り値
利用可能な保存フロアID

If number of saved floors are already MAX_SAVED_FLOORS, kill the oldest one.

呼び出し関係図:

◆ get_sf_ptr()

saved_floor_type* get_sf_ptr ( FLOOR_IDX  floor_id)

保存フロアIDから参照ポインタを得る / Get a pointer for an item of the saved_floors array.

引数
floor_id保存フロアID
戻り値
IDに対応する保存フロアのポインタ、ない場合はNULLを返す。

◆ init_saved_floors()

void init_saved_floors ( bool  force)

保存フロア配列を初期化する / Initialize saved_floors array.

引数
forceテンポラリファイルが残っていた場合も警告なしで強制的に削除する。

Make sure that old temporal files are not remaining as gurbages.

戻り値
なし
呼び出し関係図:

◆ leave_floor()

void leave_floor ( player_type creature_ptr)

現在のフロアを離れるに伴って行なわれる保存処理 / Maintain quest monsters, mark next floor_id at stairs, save current floor, and prepare to enter next floor.

戻り値
なし
呼び出し関係図:

◆ precalc_cur_num_of_pet()

void precalc_cur_num_of_pet ( void  )

フロア移動時にペットを伴った場合の準備処理 / Pre-calculate the racial counters of preserved pets

戻り値
なし

To prevent multiple generation of unique monster who is the minion of player

呼び出し関係図:

◆ prepare_change_floor_mode()

void prepare_change_floor_mode ( BIT_FLAGS  mode)

フロア切り替え時の処理フラグを追加する / Prepare mode flags of changing floor

引数
mode追加したい所持フラグ
戻り値
なし

変数詳解

◆ max_floor_id

FLOOR_IDX max_floor_id

◆ saved_floor_file_sign

u32b saved_floor_file_sign