Hengband  2.2.1
関数
chest.h ファイル

[ソースコード]

関数

void chest_death (bool scatter, POSITION y, POSITION x, OBJECT_IDX o_idx)
 箱からアイテムを引き出す / Allocates objects upon opening a chest -BEN- [詳解]
 
void chest_trap (player_type *target_ptr, POSITION y, POSITION x, OBJECT_IDX o_idx)
 箱のトラップ処理 / Chests have traps too. [詳解]
 

関数詳解

◆ chest_death()

void chest_death ( bool  scatter,
POSITION  y,
POSITION  x,
OBJECT_IDX  o_idx 
)

箱からアイテムを引き出す / Allocates objects upon opening a chest -BEN-

引数
scatterTRUEならばトラップによるアイテムの拡散処理
y箱の存在するマスのY座標
x箱の存在するマスのX座標
o_idx箱のオブジェクトID
戻り値
なし
Disperse treasures from the given chest, centered at (x,y).
Small chests often contain "gold", while Large chests always contain
items.  Wooden chests contain 2 items, Iron chests contain 4 items,
and Steel chests contain 6 items.  The "value" of the items in a
chest is based on the "power" of the chest, which is in turn based
on the level on which the chest is generated.
呼び出し関係図:

◆ chest_trap()

void chest_trap ( player_type target_ptr,
POSITION  y,
POSITION  x,
OBJECT_IDX  o_idx 
)

箱のトラップ処理 / Chests have traps too.

引数
y箱の存在するマスのY座標
x箱の存在するマスのX座標
o_idx箱のオブジェクトID
戻り値
なし
Exploding chest destroys contents (and traps).
Note that the chest itself is never destroyed.
呼び出し関係図: