Hengband  2.1.4
マクロ定義 | 関数
hissatsu.c ファイル

剣術の実装 / Blade arts [詳解]

#include "angband.h"
hissatsu.c の依存先関係図:

マクロ定義

#define TECHNIC_HISSATSU   (REALM_HISSATSU - MIN_TECHNIC)
 

関数

static int get_hissatsu_power (int *sn)
 使用可能な剣術を選択する / Allow user to choose a blade arts. [詳解]
 
void do_cmd_hissatsu (void)
 剣術コマンドのメインルーチン [詳解]
 
void do_cmd_gain_hissatsu (void)
 剣術コマンドの学習 [詳解]
 
s16b mult_hissatsu (int mult, u32b *flgs, monster_type *m_ptr, int mode)
 剣術のスレイ倍率計算を行う / Calcurate magnification of hissatsu technics [詳解]
 

詳解

剣術の実装 / Blade arts

日付
2014/01/17
著者
Copyright (c) 1997 Ben Harrison, James E. Wilson, Robert A. Koeneke
This software may be copied and distributed for educational, research,
and not for profit purposes provided that this copyright and statement
are included in all such copies. Other copyrights may also apply.
2014 Deskull rearranged comment for Doxygen.

マクロ定義詳解

◆ TECHNIC_HISSATSU

#define TECHNIC_HISSATSU   (REALM_HISSATSU - MIN_TECHNIC)

関数詳解

◆ do_cmd_gain_hissatsu()

void do_cmd_gain_hissatsu ( void  )

剣術コマンドの学習

戻り値
なし
呼び出し関係図:

◆ do_cmd_hissatsu()

void do_cmd_hissatsu ( void  )

剣術コマンドのメインルーチン

戻り値
なし
呼び出し関係図:

◆ get_hissatsu_power()

static int get_hissatsu_power ( int *  sn)
static

使用可能な剣術を選択する / Allow user to choose a blade arts.

引数
sn選択した特殊技能ID、キャンセルの場合-1、不正な選択の場合-2を返す
戻り値
発動可能な魔法を選択した場合TRUE、キャンセル処理か不正な選択が行われた場合FALSEを返す。

If a valid spell is chosen, saves it in '*sn' and returns TRUE
If the user hits escape, returns FALSE, and set '*sn' to -1
If there are no legal choices, returns FALSE, and sets '*sn' to -2

The "prompt" should be "cast", "recite", or "study"
The "known" should be TRUE for cast/pray, FALSE for study

nb: This function has a (trivial) display bug which will be obvious
when you run it. It's probably easy to fix but I haven't tried,
sorry.

呼び出し関係図:
被呼び出し関係図:

◆ mult_hissatsu()

s16b mult_hissatsu ( int  mult,
u32b flgs,
monster_type m_ptr,
int  mode 
)

剣術のスレイ倍率計算を行う / Calcurate magnification of hissatsu technics

引数
mult剣術のスレイ効果以前に算出している多要素の倍率(/10倍)
flgs剣術に使用する武器のスレイフラグ配列
m_ptr目標となるモンスターの構造体参照ポインタ
mode剣術のスレイ型ID
戻り値
スレイの倍率(/10倍)
呼び出し関係図: